Lite mera påsk

På påskafton så var vi också i farten och for på ett annat ställe där det inte var så mycket folk.
(null)

Aska fick också följa. Gammelhundarna är inte så intresserade nå mer utan ville ligga kvar i stugan och sova.

Den här underbara hunden är så lättsam att ha med sig. Hon var min fiskekompis och låg brevid mig på ett liggunderlag .

Även solen ville umgås 😊

Aska höll koll på vad resten av familjen hade för sig.
Vi åt lunchen ute. Grillade hamburgare över elden.
(null)

Brudarna väntar på lunchen. Både mat och kaffe smakar så mycket bättre utomhus.

Julius lade sig bakom bänken för att komma undan röken från elden. Han fick genast en kompis ..... ni tror väl inte att hon tigger 😉
Sonen hade nog helst också legat kvar i stugan och sovit men det var inget alternativ med de här föräldrarna. Påsken är man tillsammans och det är dessa stunder som är guld värda ! Det gick ingen nöd på honom för han var så glad och nöjd ändå.
(null)

Lilla fisketösen kämpade på med att få napp. Farmor har gett henne en skrylla ( röda lådan ) som hon kan ha med på isen och ha sina saker i . Den funkar även att sitta på. Judith är ju så rädd om alla sina saker så den satte hon på köksbänken när vi kom hem till stugan .

Vi hade en underbar dag ! Vi fick massor med luft i näsan och sol på näsan men inget napp ! Men man blir trött när man är ute ....

Det var två stycken som somnade i bilen innan vi ens hunnit ut på grusvägen. När vi kom tillbaka till stugan så hade påskharen varit och gömt påskägg så barnen fick gå på äggjakt

Julle utnämnde Aska till bästa hunden :

Hon var så stolt älskade vovven ❤️.
I dag kommer hennes matte hem och då har inte vi andra en chans.
(null)

Vi har i alla fall haft det ganska bra och påsken 2019 börjar gå mot sitt slut ! Nu ska vi åka ner och hälsa på mormor en stund. Hej så länge 💕.

Påsken 2019

Så kom äntligen det efterlängtade påsklovet ! Jag har haft semester och lite påsklov jag också. Jag börjar jobba på onsdag så nu är det bara kavla upp ärmarna och se om tvättstugan är ledig. Nu ska det städas till här hemma 😊.  Vi fick dock lite ändrade planer för äldsta juvelen som skulle ha haft ledigvecka bytte vecka och har jobbat hela påsken. Första gången sen hon föddes har hon varit borta från oss påsken. Det kändes i ett mammahjärta. Men jag vet att hon har haft det bra och trivs med sitt jobb. I dag kommer hon hem. Innan hon for hade påskharen lite att fixa med .....
(null)

Så klart att alla mina barn ska ha ett påskägg.
Sen var det ju det att våra bilar har gett upp på löpande band .... den stora blå som jag brukar köra har stått sen januari utan koppling.. i vanliga fall så hade den varit repad för länge sen men maken har besvärligt i sina leder . Händer och handleder funkar inte riktigt som dom ska. Bilen som pigan har gick inte i genom besiktningen . Det skulle bytas spindelleder ( eller vad det nu hette ) , det har vi dock kunnat fixa. Sonen följde med sin pappa och gjorde det som skulle göras med muntlig instruktion. Men problemet återstod i att vi hade ingen bil vi rymdes alla i .

Så vi tog beslutet att köpa en ny..... eller ny är den väl inte men för oss är den ny. För vi tänkte att i stället för att lägga tusenlappar på rep var och varannan månad så kan vi lägga det på ett billån. När vi ändå var på tågstationen så ville flickorna gå upp och titta på bron
(null)

Så fint med dundret i bakgrunden !

Denna pärla kom dom hem med. Vi har haft en galaxy tidigare som jag tyckte om så den här blir nog toppen !
På onsdagsmorgon så kom grabbarna i familjen hem igen. På torsdag så packade vi bilen och for till stugan.
På fredagen så var vi på isen :

Vi saknade dock äldsta juvelen massor !
Lite fika i magen är aldrig fel 😊
(null)

Sonen tjurade i hop och ledsnade på att inte få nå napp. Han längtar efter sommaren och att kunna fiska med kastspö. Det är hans melodi 😉

Våran lilla fiskare ❤️ hon hade sånt tålamod där hon satt och väntade på napp. Hennes syster hade tröttnat för länge sen och var en bit bort på isen och surrade med farfar.
Ser att jag måste dela upp inlägget 😊. Jag bloggar från mobilen just nu och det blir lite segt när man lägger in mycket bilder. Så jag är tillbaka om en stund 😊

8 april

Jaha så var det måndag igen då. Jag har jobbat helgen och jobbar ännu i kväll innan jag är ledig i morgon ! I går firade vi sonen i familjen som fyllde 17 år ! Helt galet ..... 17 år !
(null)

Här är en bild på näst äldsta juvelen som lyckades få en lax på kroken innan mamman .... nu längtar vi till sommaren och fisket 😊.
Jag jobbade eftermiddag så på morgonen fixade vi lite fika och firade honom innan jag for på jobbet.

Små systrarna hjälpte till efter bästa förmåga . Mormor och morbror dök också upp och fikade. Sen hade det varit några kompisar och fikat när jag var på jobbet. Sonen är inte så jätte noga med att fira nån födelsedag så han var nöjd.
(null)

Vi var ju på synkontroll med Judith och det visade sig att hon behövde glasögon. Lilla hjärtat behövde styrkor på -2.3 och -2.0 så hon kan ju inte ha sett så jätte mycket . Hon har valt två par glasögon. Dessa rosa godingar ! Och ett par i blått & lila...

Det lönade sig att ta två par för man fick bra rabatt på andra paret . Skulle olyckan vara framme så har hon ett par i reserv.
Stora systern har varit hemma i veckan och medans jag har jobbat så hämtade hon flickorna från skolan förra tisdag . Sen har dom fått vara med henne på både dollar och Jysk . Dom hade fått välja nya tavlor , lite förvaringssaker och nya sängkläder med Marcus och martinus så dom var eld och lågor ! På onsdagen så tog stora systern och städade deras rum rejält !! Vilket jobb hon har lagt ner där inne ! Bästa pigan ❤️ det roliga var att hon har fått rensa och kasserat samt plockat bort sånt dom inte använder..... när jag har provat har det blivit ramaskri - då ska allt vara kvar . Nu har dom så fint och städat på sitt rum. Jaja nu ska jag vinka av stora juvelen som åker upp och jobbar.