Söndagen i bilder....

Eftersom det var söndag & eftersom jag hade en sån bra ide att ställa fruktfatet på bordet för att påminna barnen att äta frukt :) så har jag gjort äppelkaka & vaniljsås till efterrätt :) Jaaa,ni förstår att Judith & Joline behövde ingen påminnelse att äta frukt , direkt fruktfatet kom på bordet inom räckhåll för små händer så har de små underbara varit & smakat på alla äpplen! När jag började titta så var det jack och bitmärken i alla äpplen! Därav äppelkakan! Så medans dom sov efter lunchen så hann jag slänga i hop en kaka ;) Söndagar är det helt ok att ha efterrätt! Vi har ofta haft det hemma när jag var liten.
Judith :)
Joline :) Här var dom lite fundersam att vi skulle äta igen .......
Judith tittar intresserat vad Joline gör ......
som grisar hej vilt :) det slutade med att hon lade äppelkakan på bordet & åt vaniljsåsen med händerna.
Judith skrattade så gott och sa "Titta bebin grisar!" Vårat standardsvar:"vi har ingen bebis - vi har Judith & Joline!"
Efter den kladdiga efterrätten var det lite mys med Molly :) man kan inte säga vem som myser mest - hunden eller barnen :)
Var det någon som inte förstod att brudarna åkte i plurret ?! :) Men dom verkar ha haft en bra dag & var nöjda när dom slutligen fick välling & sedan var det sängen.
Jag har varit på veckans andra zumbapass och det var härligt! Fast det var ganska varmt i lokalen och det såg nog ut som att jag redan hade duschat innan det var klart men man går ju dit för att svettas :) Jag råkade slänga ett öga på mig själv där i spegeln när jag försökte hänga med när Rancy gjorde stegen ...... men jisses säger jag bara - hur man ser ut!! Som en groda med världens kalaskula! Men det är ju den som ska kämpas bort! Jag försöker i alla fall :) sen får vi se hur det går. Jaja nu har lugnet lagt sig här och alla barnen är i säng och hundarna har fått kvällsmat & är rejält rastade så nu ska jag avsluta och ta kväll. Natti natt!

Kommentarer
Postat av: Blogg-Mallan

Halloj!! :)
Har åkt på en riktig jäkla förkylning!!
Men inte så konstigt som sagt...när både boenden och personal är sjuka...
Hoppas att ni klarar er, för usch, vad jobbigt det är med denna jäkla hosta, och stundvis är jag utan röst...
Vad roligt att du uppdaterat med så många fina bilder här på din blogg!! :)
Ha det bra! Kram

2012-08-06 @ 14:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0