Söndagskväll den 19 augusti

I dag har jag hjälpt min äldsta tös att packa inför hennes skolresa! I morgon hoppar hon på tåget med sin klass och åker tåg ner till Stockholm och sen åker dom färja över till Gotland :) Vilken upplevelse! Dom har kämpat & samlat pengar i flera årstid till denna resa så dom är väl värda att få åka! Hela sommaren har våran piga längtat till till den 20 augusti :) Det som kändes så långt borta är redan här! Dom kommer hem på fredag så dom lär ha ganska fullt upp på sin resa! Mammahjärtat är lite ängsligt ;) jag trivs bäst att ha barnen hemma - jag är en hönsmamma - jag vet :D  Så i morgonbitti blir det full spruta här - jag ska åka & handla för tösen ska få med sig sallad som hon kan äta på tåget och så klart lite extra så den långa tågresan blir ett bra minne :) Sen kommer min moster och hälsar på under fm - hon är egentligen bosatt i Stockholm så hon är bara uppe på besök! Vi hoppas att hon bestämmer sig för att komma hem igen :)
Våran lilla bas :) Judith i nya kläder som Anki med familj gav i present på 2 årsdagen ;)
Joline :) våra småstjärnor fick så fina presenter :) 
Det har varit 2 oroliga nätter här , Judith har vaknat flera gånger per natt och gråtit eller varit gnällig.När jag har frågat henne varför hon gråter har hon svarat " ont i bänät" , så jag har försökt trösta och krama och bara funnits där.Lilla hjärtat ! Vid halv 5 så lyftade jag över henne till mig och sen somnade vi gott båda två fram till kvart i 7. Jennifer har också haft växtvärk i benen vissa perioder. Vad besvärligt för de små :(  Med Jennifer hjälpte det oftast att man masserade benen så vi provar med detta. Är det någon som har något annat tips eller råd så tages det tacksamt emot :)
Jolines pratande har tagit fart! I dag berättade hon när jag kom från zumban att mamma har tränat,pappa hemma med Joline! Sen pekade hon på Judith och sa "Dudit där!" och "Julle se tv". Hon har börjat säga Joline om sig själv - hon har bara kallat sig själv för DU jätte länge. Om man frågade t.ex "vem har bajsat?" DU! :D Älskade ungar! Det känns lite konstigt att Jennifer åker bort så gott som hela veckan men till helgen är vi alla hemma igen :) Jaja inser just att bilderna jag hade tänkt visa är kvar i kameran så dom får jag ladda upp i morgon så ni får se projektet vi håller på med :) Tänkte skoja och skriva att vi väntar tillökning men .... nog för att jag brukar vara tuff men så tuff är jag inte :) Tillökningen är inte av människotyp :) och inte lurvig med 4 ben heller :) jaja ni får se när jag har tid & ork till det! Ha det så bra! Tjingeling!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0