Söndagsmorgon

God morgon! Det var min sista lediga dag för i morgon kl 7.00 ska jag infinna mig på jobbet! Det var 10 veckorsledighet de! Det är helt sanslöst vad tiden rusar i väg! Nyss var det juni och man hade hela långa ledigheten framför sig! Men nu är det 26 augusti och det är dags att börja jobba! Jennifer & Julius börjar skolan i morgon! Det ska bli en härlig höst! Jag kommer att ta tag i min träning ordentligt igen och sluta fuska med maten! Har fuskat lite då & då på sista tiden men nu är det slut med det :) Ganska skönt att komma i rutiner igen! Vi var på stan förra veckan så att Julius fick handla lite kläder - han har dragit i väg på längden så det var inte mycket som passade. Jag har lovat honom att fota lite av det han handlade ;) Åt brudarna så blev det vinteroverallerna jag hade tittat på, som tur var så hade det just kommit in påfyllning med 2 stycken 98 annars hade det inte funnits.
Jag tyckte att dom var jätte roliga :) fast alla färger var fina!Den rosa overallen var inte heller dum ;) men tjejerna hade rosa overall förra året så nu blev det denna! Japp så då var det ett steg närmare vintern - bara resten kvar då :D Det ska fortfarande hittas mössor och nya skor är nog ett måste! Deras kuomaskor från förra året kan dom inte ha! Handskarna , ett par hestra , fick dom i julklapp så jag tror att dom kan börja vintern med dom i alla fall! Overallerna tog jag i 98 , med kläder under och en lång vinter så blir det kanon bra!
Detta hittades också åt damerna :) Julius har valt den gråa t-shirten åt dom! Han var lite ledsen först och sa att det var nog en pojktröja ... men inte då! Tjejer kan visst ha t-shirt med bilar! Jag kan bli lite sur över detta med pojk & flicksaker...... nog för att jag gillar rosa men man behöver inte alltid klä flickor i rosa. Dessa jeans var lite tuffare .... kolla vad häftiga bakfickor :
Var dom inte häftiga så säg :) Är nog lite lur på att det nog var tänkt till killar med det struntar vi i! Brudarna var så söta i går i sina nya jeans & tröjor när vi var & mötte Jennifer på tågstation! Det var en efterlängtad unge som klev av tåget! Hon är så nöjd och dom verkar ha haft det kanon bra! Hon hade handlat presenter åt oss alla - lilla gumman! Vi blev helt rörd och tyckte att hon skulle ha handlat mer åt sig själv :) Omtänksamma unge! Jag kan ju bara säga att den som har saknat henne mest var lillebror ..... just det! Samma lillebror som alltid bråkar med henne ;) I går höll dom dock sams ! Det värmer mammahjärtat att se! Kanske finns hopp att dom slutar bråka på nåt år :) Jaha då ska jag köra ett race :) första tvättmaskinen är i gång och det ska vikas in torrt från i går.Jag har legat lite back med tvätten men det blir direkt man inte är på full fart :) Men nu ska det åtgärdas :) Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Kul o höra att det är fler som blir arg på killkläder o tjejkläder. Brukar köpa "tjejbyxor" åt lillkillen för dom sitter bättre på han.

2012-08-27 @ 14:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0