Tisdag

                      
I dag har jag varit på utbildning i Kiruna hela dagen :) Vi var ett glatt gäng som for med buss 6.50 i morse. Jag kan lugnt säga att det blev en lååång dag! Jag tycker att barnen som går i skola gör ett kanon jobb! Det är jätte jobbigt att sitta still och ta emot ny kunskap! Det var fler än en gång jag höll på att somna och slå pannan i bordet ;) Vi har ju fått pauser för fikaraster & lunch & en kafferast på eftermiddagen. Bussen hem gick kl 16 och klockan 17.45 öppnade jag dörren hemma igen! Ni må tro att det blev lyckliga miner av mina små troll :D Sen har jag haft 2 svansar efter mig vad än jag har gjort ;)
Jag har faktiskt fotat akvariumet för att sätta ut bilder men när jag tittade på korten så raderade jag dom & gick efter fönsterputsen :) det var en miljard små fingeravtryck på glaset så jag gör ett nytt försök en annan dag! Det var lite trist att titta i akvariumet i går & inse att min kompis låg lite väl orörlig bakom båten....... Svullo är död. Charmiga malen ..... det var inget roligt men resten verkar må prima! Första gångerna vi gav dom mat så funderade man ju om det verkligen skulle bli sånt liv i akvariumet :) påfågelcikliderna norpade åt sig den mesta maten - även stora foderkulor! Sen for dom runt med maten i munnen & såg ut att hålla på att kvävas! Hur räddar man en fisk från att kvävas?? Dessutom blev dom alldeles blek i färgerna ...... men det rätade på sig efter ett tag. Men när jag var in på djurmagazinet & handlade hundmat så pratade jag med Cecilia där och fick det lugnande svaret att dom gör så & är fruktansvärt glupska :) Tack för det :)
De stora barnen har börjat skolan igen! Jennifer har börjat 7an!! Vars tog våran baby vägen?! Tycker att det är nyss jag väntade henne och nu börjar hon högstadiet :O. Julius har börjat 4:an så han är en mellanstadieelev nu! Båda två har fått nya lärare. Våran Julius är i en liten stök & bökperiod med mycket testing osv. Men vi har sett det förut med äldsta tösen & nu är hon det lugnaste som går i ett par skor :) Så vi hoppas att det ger med sig snart :) Julius får läraren som Jennifer har haft! Vi är jätte nöjda med det för fast inte Angela är särskilt stor så har hon en inbyggd pondus som gör att barnen lyssnar på henne! Så jag tror att det här blir bra! Jag har fullt förtroende för henne och känner att jag kan prata med henne. Jag vet också att min tös avgudade henne, Jennifer säger själv att det var Angela som hjälpte henne när hon tyckte att det skulle bli jobbigt att få småsyskon. Angela pratade med henne från en storasyster till en annan :) Jahapp ..... nu känns det som att jag ska avsluta för i kväll. I morgon ska ett gympass avklaras!! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0