Tisdag

God morgon! Här var det morgon 05.30 för då vaknade Judith och tyckte att det var dags att kliva upp.Mamman var inte alls lika lycklig just då ;) jag fastnade nämligen framför datorn i går kväll , läste i genom lite bloggar & kollade facebook.Jag fyllde ju år i går och hade fått gratulationer :D Jag blev så fascinerad av att det var så många som tog sig tid att skriva grattis! Facebook på gott & ont - det är väl en av de positiva sidorna att man får en liten hjälp att komma i håg folk & skriva ett grattis som värmer i hjärtat. Har just tömt kameran på lite bilder så :
 
 
Fika från i går :) eftersom Jennifer skulle åka bort och det var massor att fixa så prioriterade jag bort tårtbaket men nyfiket har kanon goda tårtor så det gick ingen nöd på oss.
Två av blommorna jag fick i går :) Jag har sagt tidigare att jag skulle vilja ha någon typ chiliblomma i köksfönstret och då kom mina föräldrar med den röda och Anki & hennesgäng kom med den gula :) Ser ni att blommorna matchar gardinen så fint?! :) Man får passa töserna så att dom inte äter , nog för att dom går att äta - man kunde till & med använda dom i matlagning MEN tror att det skulle vara för starkt att äta dom enbart. :)
Här håller vi på med vårat projekt! Våran tillökning :) Pappa har god hjälp när han skruvar i hop det :)
Judith & Joline är så hjälpsamma ! Hur ska man annars lära sig något om man inte får prova :) fast å andra sidan behöver man inte lära sig allt i den åldern heller :D Just nu sitter Judith mitt emot mig och äter frukost , hon pratar om lite allt möjligt.Rätt vad det är säger hon " Jaaa mamma!" Då vill hon att jag ska svara på något! Vi har verkligen en fröken som vet vad hon vill. Jag börjar jobba nästa vecka på måndag , då har min långa ledighet varit och farit men det känns bra! De stora barnen börjar skolan den 27 ,samma dag som jag börjar jobba. Det ska bli ganska skönt att komma i rutiner igen! Varje lov blir likadant! Sena kvällar och sovmornar - i alla fall för de äldre barnen. Inga sovmornar med de yngre inte! Nu i veckan ska vi gå förbi och hälsa på dagis för snart är det dags för brudarna att komma in i det igen. Dom börjar veckan efter mig. Men jag tror att det kommer att gå jätte bra! :) Vi har brudarna på världens bästa dagis! Även Jennifer & Julius har varit där när dom gick på dagis. Det är 9 trygga famnar som jobbar där. Aldrig något trams utan man vet att barnen har det bra! Den här mamman hade nog varit besvärlig annars :) den är jag kanske ändå men jag tycker att det funkar kanon bra! Brudarna har pratat om sina fröknar nu i flera veckor så vi måste ju och träffa dom nu under veckan. Bitt,lillill och Fi! Här en dag så åt Judith upp all mat och sen när vi hade berömt henne hur duktig hon var så säger ungen : " säga Bitt".Jag var inte alls med på notorna uan funderade vad hon menade ...... Hon tittade på mig precis som att du förstår då inte och säger igen: "säga Bitt jag ätit". Då ramlade poletten ner. Svarade henne att " jo visst ska vi säga åt Britt att du har ätit!" Judith: "säga lillill jag ätit" Mitt svar var " ja så klart att vi säger åt Ingalill" Judith var fortfarande inte nöjd :) "säga Fi jag ätit MYCKET!" Jag började skratta .... vilken unge! Dom andra har också pratat rätt tidigt men hon är jätte tidig med att sätta i hop ord och meningar! Joline är inte lika snabb med meningar men är då mer kavat och klättrar mer. Så nu har jag lovat att även berätta åt Ann-Sofie att hon har ätit mycket. :)
Jag har börjat titta i genom vad som måste förnyas i barnens garderober ,som vanligt till skolstarten så är det en hel del. Så i eftermiddag om jag hinner ska jag sätta mig med H&M s katalog och göra en liten beställning. I alla fall åt de små , de större måste få vara med själva så att det blir att kläderna kommer till nytta och används! När det gäller vinterkläder ( overaller) så såg jag att Kaxs hade fått jätte bra i alla tester så jag funderar på dom. Jag slängde ett öga på dom när jag var in på Kappahl och tyckte om den rutiga i flera färger! Men då var det storlekar ??? 98 såg så jätte stort ut och 92 känns lite trist att köpa för då kanske man måste köpa nytt under våren. Sen har våran Judith dragit i väg på längden.... det blir inget annat än att fara dit och prova med brudarna!! ;) Det brukar vara som värsta träningspasset! :) Man måste se det ljusa i allt! Gratis träning - JAAA!! Men nu ska jag ta och avsluta. Jag ska dricka morgonkaffe och leka med Judith en stund. Skulle nog tro att Joline börjar vakna snart. Ha en toppen dag! Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ser att du fyllt år!! :)
GRATTIS i efterskott!!

Hoppas du hade en trevlig födelsedag!
Har inte suttit vid datorn på flera dagar, så jag sitter och plöjer igenom alla bloggar och andra sidor jag vanligtvis annars följer dagligen!!

Pssst... (jag har inaktiverat min Facebook)
Det har även Chrille gjort...

Ha det bra!

2012-08-23 @ 18:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0