Torsdagsmorgon 9 augusti

God morgon! Eller morgon & morgon ... god dag snarare! Här har vi varit uppe sen halv 7 ;) Man hinner mycket när man är morgonpigg! Jag har varit på gymet med Mia! I dag körde vi ett rejält pass - jag körde mitt vanliga men avslutade med 15 minuters magträning! Jisses det var jobbigt! Fick ett gott råd här en dag att man ska köra magen sist för bästa effekt! Så det har jag gjort! Jag lär nog få träningsvärk :) Kände av backen och zumban i benen i dag! Men ont ska med ont fördrivas ... eller nåt sånt! Träningsvärk ska tränas bort! Vad som störde mig i dag på gymet var en man i 45-50 års åldern.Vi var där ganska tidigt så vi var inte så många där men så klart att man vill ha musik när man tränar! Så vi slog i gång stereon där.OBS!Volymknappen är fastlimmad så det är alltid samma volym så vi brassade inte på något ovanligt högt eller så! Musiken hann bara börja så kommer denna man och är lite grinig varför vi har så högt , att vi måste sänka för om man står i hörnet därinne så får man ont i huvudet! Han menade i rummet med hantlar & vikter. Han stod inte ens i hörnet!! Eftersom det inte gick att sänka så slog vi helt sonika av den. Det kändes lite trist för jag tycker att det är lättare att träna till musik!Man får lite extra ork! :) VA? Varför ids man ens vara ute bland folk om man är som en grinkorv? Är jag sur & grinig så håller jag mig hemma! Fast jag brukar sällan sura. Det finns inget som tar så mycket energi som människor som går runt och surar! Sen brukar folk säga att det är pensionärer som är sura - det stämmer inte heller alltid! Ofta är pensionärerna mer tålig än medelålders! Aldrig har då någon pensionär varit och klagat på volymen!! Sen låtsades karln fråga om vi inte lyckades sänka , nä svarade jag-volymknappen är ju fastlimmad så det är alltid samma volym så vi sket i det & slog av den! Jag lät nog inte trevlig men kände mig inte trevlig heller! Vi tränade under tystnad denna gång men hoppas att jag inte är där med nån sån surkart nå mer! ;) Eller så kanske man får ta med en mp3-spelare! Men det är ju tråkigt om man är 2 som ska peppa varann! Vill ni höra varför jag flinade när jag gick ut därifrån ?! Gubben stod och speglade sig & lyfte vikter ganska nära en högtalare ....... jag var så sugen att damma på stereon och vrida lös volymknappen åt det högre hållet innan jag snabbt skulle ha avlägsnat mig därifrån!! Så hade han fått känna på huvudvärk! :) Barnsligt ? Ja då men det bjuder jag på!! Nu ska vi fara på stan och göra lite ärenden!Ni vet vi har ju en stor dag här i morgon! :) Jag har lovat Mia ett inlägg senare hur jag såg ut för 2 år sen! Det kommer ! Tjingeling!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha ja det var verkligen en citron-gubbe vi stötte på idag! Men han har nog ett trist liv eftersom han måste gå runt å sura. Gu va han hade blivit nervös om du krämat på me volymen innan vi drog. Träna nu för mej åxå när jag slappar ett tag. Hoppas ni får en jätte rolig dag i morgon med kalaset!! Ge töserna en grattiskram. Ha de gött!

2012-08-09 @ 13:01:29
Postat av: Sussi

Men Jessan å Mia, vad gör ni? Kan inte poppa sådär, tänk på gubbens öron! Ha ha

2012-08-12 @ 19:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0