Helgen i lite bilder :)

Ja tänk att de lediga helgerna alltid går så fort! :) I dag är det första advent så jag antar att många av er har pyntat ;) Det har vi också! Vi är inte riktigt färdiga men på god väg i alla fall :) :
Kanske lite dålig bild men det är fotat med mobilen för nu när jag tänkte skynda mig att uppdatera bloggen så hade jag pyntat bort sladden till att föra över bilderna från kameran så dom får ni se i morgon :) Så här duktig var Judith att hjälpa mig med gardinerna i vardagsrummet. Joline tog sig en taktikvila och resten av familjen var ute & handlade lördagsgodis. När vi tog fram julsakerna så var ljusslingan till utegranen trasig så det blev att köpa en ny ;) Vi hade det så trevligt när vi donade med gardiner och lite annat pynt. Judith sjöng lite julsånger & hade mammasodelade uppmärksamhet en stund. Älskade viljestarka trollunge :)
Här hade gänget kommit hem , Joline hade vaknat och hjälpte till att packa upp :)
Hur länge tror ni att våran julgran pallar? Ja vi får väl an se ...... Jag har drömt om en vit i flera år men men... jag måste övertala resten av familjen först! Hittade så fin gran i entrén på ica som var grön med vitt ovanpå grenarna.Den såg jätte verklig ut - precis som en gran i skogen med lite snö på. Glad i hågen traskade jag in och tänkte faktiskt inhandla en ny med tanken att då har vi alla kompromissat :) BÅDE vit & grön :D     Jag hittade bara små bordsgranar i sån modell :( frågade då en av personalen som gick på lagret & frågade men fick till svar att det var bara dekoration och alltså inte till salu! Hmmm. Jaja våran julgran är inköpt 99 - pigans första jul så den får hänga med något år till :)
Lite oskarp bild , på god väg med julpyntningen men inte riktigt färdig :) Vårat köksfönster. Utegranen med den jätte BLÅA slingan syns genom fönstret & även de två isbjörnarna som står brevid granen :)
Måste ju berätta .... dessa töser ;) Efter middagen så satt vi & drack kaffe i köket. Då hör vi när Judith säger : " Håll i mig Jollan så du inte ramlar!"  Vi går för att se vad som står på & minsann .... där står damerna på vardagsrumsbordet & hoppar!  Vilka ideér :)
 
En stund senare var dom med Jennifer på hennes rum , vi hörde när hon sa åt dom flera gånger att inte röra något, efter en stund så fick dom gå ut från hennes rum. Då kommer dom tågande så glatt till köket & säger åt oss med ett flin " Vi åkte ut från rummet!"  Inga bekymmer alls över detta. :) Jaha nu ska jag plocka fram kläder färdigt inför i morgon. Det är fm-vecka som gäller och då är det skönt att slippa stressa på morgonen. Dessutom är det julfesten på dagis på kvällen så det blir spännande för tjejerna. Jennifer & Julius ville nog följa med - oväntat men roligt! Tomten skulle ju komma innan det är dags att gå hem så det ligger 2 paket inslagna och färdiga. Det är varsin ponny ( typ my little ponny) från dollarstore :) Det var ett maxbelopp på 50 kr per paket så det var helt perfekt. Jaja ha en bra söndagskväll - i alla fall det lilla som återstår. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0