Jaa vad säger man ??

 
Har ni hängt med i nyheterna & hört detta? Jag kan ju tycka att det är på ren svenska åt helvete! En pojke i Laxå skulle inte få vara pepparkaka och man skulle heller inte sjunga "Vi komma vi komma från pepparkakeland" , förklaringen mamman först hade fått var att någon kunde bli kränkt. Sen har väl skolan backat och i princip menat att det var inte så. Nu skulle han få vara pepparkaka! Men hallå? Då måste man ju få fundera hur det är ställt med den människan som ens kommer på att mörkhyade blir kränkta av pepparkakor??? Jag törs då lova huvudet på att inget barn skulle göra en sån koppling! Jag är på inget vis rastist men någon måtta på tramset får det väl vara! Klarar man inte av att barn är pepparkakor i ett luciatåg kan man hålla sig därifrån. Mina ungar har varit pepparkakor och det kommer säkert luciatåg när i alla fall de mindre är det igen! OCH vi kommer även att sjunga vi komma vi komma från pepparkakeland också! Vi måste vara rädd om våra traditioner! SÅ :
 
Jag skulle till och med önska att barnen skulle få ha sina skolavslutningar i kyrkan! Det hade vi och det var alltid så högtidligt när man fick gå till kyrkan och sjunga den blomstertid & i denna ljuva sommartid innan man fick ett långt & härligt sommarlov! Jaja men nu är det andra tider - huvudsaken att barnen är nöjda.
 
I dag har jag varit ledig men ledig betyder att jag har fullt upp med annat :)
BVC-besök med brudarna stod först på agendan. Jag kan ju meddela för er intresserade ;) att Judith är 92,5 cm lång och väger 14,6 kg. Lillasyster Joline är 85,5 cm lång och väger 13,4 kg. Vars tog våra bebisar vägen ? Vad otroligt fort det går! Barnläkaren Åke Stenberg var där och tittade på hennesfot. Han har vi träffat på lasarettet när dom var nyfödda. Jag har fullt förtroende för honom - han känns trygg & inger respekt. Han studerade henne när hon sprang & gick runt där en stund.Han såg att hon vinklar in ena foten och han var mycket noga med att undersöka henne. När jag tog av henne byxorna & strumpisarna så hade hon hunnit rita sig på benen :) ; Åke skrattade och frågade vem som hade ritat & ungen säger :MAMMA ! Sen nickade hon glatt! Hur som helst så tyckte han att allt verkade normalt - han kunde inte hitta något fel. Så länge hon inte verkar ha ont eller snava så ska vi låta det vara. Han sa att det kan till och med vara anledningen till att hon är så snabb. ( För vissa barn går det fortare när man vinklar in ) Vad säger ni andra som har erfarenhet ? Men han tyckte att vi inte skulle oroa oss. Dessutom så var det bara att vi hörde av oss igen om vi undrade nånting innan 3 årskontrollen.
 
Sen var det utvecklingssamtal med Julius. det gick bra. Det var betydligt trevligare samtal än dom vi ha kunnat ha tidigare :) Jag tycker om både Gabbi & Isabelle. TYVÄRR fick vi beskedet att dom bara är anställda tills årsskiftet! ? Efter det vet dom inte vad som händer & det kan tyckas väldigt trist! Denna klass måste få en chans att börja fungera och nu ser det jätte bra ut! Hade man inte kunnat bara se hur bra det fungerar nu mot för tidígare & se till att man fortsätter på det spåret! Jaja vi får väl se. Föräldramötet är framflyttat tills i början av Januari just av den anledningen att dom inte kan svara på vad som händer före det. Jag HOPPAS att Gabbi & Isabelle blir kvar med varsin halva av klassen. Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0