Luciadagen 13/12

Här är vårat bidrag till årets luciatåg :) På barnensskola är det alltid årskurs 4 som har luciatåget. Julius hade först fått att han skulle få vara stjärngosse men det var han inte alls något sugen på , så efter att ha pratat med Gabbi och musikläraren Anders så fick han vara tomte. Jag ringde runt till bekanta för att höra om någon hade att låna en tomtedress för det ca 1,5 timmen det tar på 2 framträdanden. Till slut hittade vi en hel tomtemundering på Dollarstore ( byxor,jacka,bälte, luva och skägg) för 50 kr. Helt perfekt! Våran härliga tomte :)
 
Om ni funderar varför jag ännu är uppe och är i databranschen så är svaret att jag håller på att varva ner :) Jag och några av mina arbetskompisar har varit på julfest eller personalfest kanske det heter. Det var god mat & trevligt sällskap! Det var en trollkarl där som trollade ;) och underhöll oss. Sen var det ett band som spelade. Dessutom så träffades vi innan vi for dit hemma hos Ingela och drack glögg. Man behöver en kväll lite då & då ;) 
 
Flickorna har ju haft luciafirande på dagis i dag! Det var så mysigt på dagis när vi kom på morgonen med marschaller som brann. Flickorna var klädda i sina tomteklänningar och var så malliga när Britt kom och tog emot oss så hon fick till och med fota dom! Tror att mamma får gå på kurs med Britt hur man lyckas få dom båda på samma bild! :D   Tyvärr jobbade jag fm och tog mig inte i från men det kommer fler luciatåg!
 
Då var det ÄNTLIGEN fredag i morgon! Underbart!! Dessutom har jag ledig helg :) så vi ska ha riktigt fredagsmys.Ha det bra & njut av fredagen! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0