Nej nej nej ......

Det här hade vi inte med i planeringen! Man har väl inte tid att vara sjuk nu! Just före jul & allt! När jag kom hem från jobbet i går så låg Julius nerbäddad i soffan med hinken. Julius har ganska känslig mage och kan kräkas i bland om han har ätit dåligt eller liknande.Så jag hoppades att det var en sån sväng....... Vid kl 18.30 så låg Joline på golvet och höll på att somna. Gjorde välling som hon inte ville äta. Lade henne i sängen vid kl 19.30 och kvart över 8 så hör vi henne vakna i sovrummet! Går in och hon har spytt ner hela sin säng. Lilla hjärtat ;)
Det var bara att ställa henne i duschen och slänga allt från hennes säng i tvätten! Kl 21.10 såg det ut så här i mammas säng:
 
Det var så jobbigt att vara sjuk så man däckade i mammas säng. Sen har hon vaknat och spytt rejält 2 ggr men sen har det varit lugnt med henne. Julius har fått behålla det han har ätit efter lunchen. Jaha ...... få se då om vi andra också åker och i såna fall är det bara hoppas att vi hinner göra undan det till jul. Ingen vill ju vara sjuk på julafton !! Jennifer & Judith verkar klara sig än så länge .......
 
Jag har massor med bestyr kvar så inget läge att bli sjuk! Vi har väl i alla fall efter mycket funderande kommit på vad alla :) barnen ska få. Funderar om vi delar upp det hela och tar mathandlingen en dag och raggar i hop julklapparna andra dan. Jaja samtidigt kan det vara skönt att ha det bortgjort! Helst när man sen jobbar natt ända tills julaftonsmorgonen!
 
Jag hade tänkt titta en ny kamera på mellandagsrean :( jag hade ju , observerat HADE , men den har flickorna lekt med i ett obevakat ögonblick så den vill inte alls vara med. Det känns som att en kamera vill jag verkligen ha! Barnen är bara små en gång! Jag har blinkat med min äldsta tös som har en fin kamera att hon fotar med den under jul! Det var inga problem.
 
Nu är till och med vovvarna julfina :) i förrgår kväll efter att ha läst Malins blogg så kände jag att det var dags att klippa lite klor så då körde vi ett kloklipparrace :) Jaja nu ska hundarna få sig kvällsmålet och sen ska jag & Jennifer ut och ta en promenad- känns välbehövligt! Ha det bra och håll er undan alla sjukor! Tjingeling!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0