Onsdag 5 december

Ja tänk att det redan är den 5 december ....... puh! Jag som skulle vara i tid med julklapparna i år ... hmmm det är jag inte! MEN nästa år!! Kan nån vänlig själ påminna mig senast i september att börja med dessa klappar !? Vad tycker ni om åretsjulkalender? Jag & barnen ser den varje dag :) Jag tycker om den! Visst är den väl lite charmig eller ? Oj vad de större barnen hade roligt i kväll när spöket fastnade bakom tapeten ;) Judith har börjat hämta oss i handen om vi är i köket ..... hon kommer och så tar hon en i handen med orden:"Ta min hand" När man då frågar vad hon vill så säger hon " sätt på kanalen!" Svts barnkanal är det hon vill se så nu när vi har varit hemma på fm så har vi suttit i soffan och tittat på bland annat lata lucy och grisen olivia :) Gosegummor!
 
I morse ville Judith ha goa! ( godis ) Jag sa att vi inte hade någon goa och då sneglade hon upp på skåpet där pepparkakshuset står och pekar "DÄR!" Hur populär hade vi blivit då? Inte mycket :) Efter middagen så bakade vi lite pepparkakor så nu luktar det så gott här hemma , Judith & Joline fick hjälpa till att välja några figurer och trycka ut några. När kakorna var färdiga och hade svalnat så fick Jennifer & Julius dekorera dom :
Så klart blev det att smaka en nybakt pepparkaka med mjölk till sedan. Joline såg ut som att hon hade mögel på näsan :) Jaha i morgon ska flickorna vara en stund med mormor & morfar för jag ska till frissan. Sen på kvällen så ska vi ut några stycken från jobbet & äta! Vi får 300 kr per person och år från arbetsgivaren att göra något tillsammans så det ska vi göra. Det brukar vara jätte trevligt! Pappa/maken håller ställningen här hemma utan problem :) Ha en trevlig kväll! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0