Slut på veckan - det är dags för fredagsmys :)

Just den strofen har jag fått sjungen för mig i dag :) Alldeles innan jag skulle gå hem från jobbet innan ledig helg! Så det passade bra! Ni vet i bland när man känner sig lagomt less så får man ett sånt där ögonblick så att man bara är tvungen att le :) Nu är jag äntligen ledig efter två ganska tuffa veckor , man märker på töserna att vi behöver bara vara så i helgen har vi inga större planer. Mysa , ta en promenad , kanske städa & tvätta lite och sen mysa lite till! Det låter väl som en toppen helg!? 
 
På dagis i dag så hade Joline fått ett litet paket från adventskalendern! Judith hade fått tidigare under veckan som låg kvar på hennes hylla. När Judith hade fått sitt så berättade dagispersonalen att Joline hade verkat lite förvånad och sen gått till Ann-Sofi och sträckt fram händerna. Ann-Sofi hade förklarat för henne att hon skulle få en annan dag och det hade hon godtagit och lommat i väg. Älskade trollungen :)
I dag hade det alltså varit hennes tur! Tror ni att Judith blev arg?? Jo då hon hade lagt sig på golvet och skrikit i högan sky & varit alldeles förstörd att Jollan hade fått och inte hon! Minsann :) Fröknarna hade påminnt henne om att hon hade sitt på hyllan - men hon hade varit arg och ledsen länge! Våran krutdurk! Det är ganska häftigt att se hur olika syskon kan vara :)
 
Jaha :) sen var vi på coop och helghandlade efter jobbet! Där satt tomten på en stol och barnen fick lämna in sina önskelistor. Flickornas ögon och miner var obetalbara när dom fick se honom :D , han reste sig och kom med varsin påse åt Judith & Joline. Joline var lite tuffare och tog sin påse själv , Judith däremot lutade sig bakåt och tittade bort. I påsen var det en festis och varsin klubba. Efter middagen fick vi främmande så vi plockade fram lite fika.
Snabbt som attan lade Jollan beslag på brödfatet , det fick hon dock lämna i från sig nästan lika snabbt :) Ingen av dom är särskilt förtjusta i lussekatter. Dom åt upp russinen och sen smulade dom sönder resten. Dom somnade ganska fort sen när vi lade dom. Så nu ska jag göra mig en kopp the och titta vad som finns på tvn en stund. Jag känner att jag blir nog inte heller särskilt svårsövd i kväll. Det ska bli underbart att slippa ställa väckarklockan nu lördag & söndag. Även om brudarna vaknar tidigt så är det så skönt att inte veta att man måste stressa i väg nånstans. Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0