Onsdagskväll 20 Juni



Astrid Lindgren var en mycket klok dam:) Se bara vilka underbara böcker och filmer hon har lämnat till oss. Jag älskar hennes böcker och filmerna. Jag kan lätt fastna i saltkråkansvärld ;) eller emils eller Pippis ;) mina stora barn har nog sett det mesta och det lär småttingarna också få se. Jag är inte riktigt förtjust i tecknade Pippi dock utan det ska vara "riktiga" Pippi! Här har de små somnat just efter 20 och de större 2 sitter och tittar på 5an och någon danstävling , jag tittar med ett öga då & då. I morgon är jag ledig så då ska det handlas och städas lite. Jag har tjatat länge om att jag ska köpa ett par nya skor åt mig själv så det ska jag göra i morgon.Sen måste det inhandlas lite mat - ofta ekar det tomt i kylen! I den här familjen dricks det mjölk så vi skulle behöva en egen ko på uteplatsen! Jag tänkte vara lite duktig att börja skriva matlistor igen för vi tjänar då på det! Nu är det kanon att bli ledig under sommaren för då har man guldläge att planera maten på ett annat sätt. När man faller i genom & fuskar med maten så är det ofta att man är hungrig eller att man har planerat dåligt :) Så nu ska jag avsluta här vid datorn och plita i hop en matlista för nästa vecka! Ha en bra kväll! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0