Var rädda om varandra!



Hade en massa planer för helgen men det blev inte riktigt vad jag hade tänkt!I morgon börjar jag jobba igen och det blir bra!Jag trivs på mitt jobb och jag tycker om mina arbetskompisar :)Så det blir en tidig morgon med att föra brudarna på dagis ;)Brudarna tycker förresten att vi ska tapetsera om hemma i köket-en stor tapetbit har dom rivit lös!Tidigare under veckan har dom lyckas med detsamma hemma hos mormor & morfar.När vi visade väggen och sa "nej nej så får man inte göra!" så grät Joline och var jätte ledsen.Judith stod brevid och tittade.Senare frågade vi vem som hade rivit tapeten och då svarar Judith blixtsnabbt:bebin!Men det vet jag inte om jag tror på ;) dels var dom båda två där och så är det Judith som vi flera gånger har fått ta därifrån.Sen kom mormor & morfar och då frågade morfar vad som hade hänt med tapeten , Judith tittade på mormor och så kom svaret :MOMMO! :) Jaja vi ska se om det går att fixa med en våd och lite klister!



Ja,helgen har fått mig ,och säkert många med mig, att fundera över livet! På torsdag så försvann en kvinna här och i dag återfanns hon död.Två barn har mist sin mamma.Det känns så ofattbart!Fast man bara visste vem hon var så påverkas man!Det var skönt att se vilket stöd det finns i vårat samhälle när det behövs!Jag är glad över mina nära & kära!Man ska vara tacksam att man har varandra!Livet kan ändras på ett ögonblick. Tänk om man visste hur livet skulle bli och kunna påverka tråkiga saker innan det händer!Att kunna ringa någon, som ser livet så svart och eländigt att det bara finns en utväg, och berätta hur mycket den personen betyder och att det finns folk som så gärna hjälper till!Det finns alltid någon som lyssnar och som skulle finnas där oavsett vad! Jag blir så ledsen när jag tänker på kvinnans barn,anhöriga och vänner.Hon är borta och dom står kvar , säkert med frågor som inte får något svar. Jag ska snosa på mina egna barn en stund extra när jag går in och sätter på dom täcket innan jag själv tar kväll. Alla behöver nog en påminnelse om hur viktigt livet är i bland och att vi ska vara noga med att uppskatta det vi har. Jaja återkommer någon annan dag med lite bilder!Nu är det sista veckan i skolan så det lär vara fullt ös!I morgon har vi fullbokat fram till kl 20.Det är ett möte med banken och sen klasskväll med sonen!Så det är bara ladda inför i morgon. Natti natt med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0