Godingar :)

Tänkte visa er lite kort på godingarna :)
Tomteflickan Judith :) Det är Jennifer som har tagit korten på tomtebrudarna medans jag fixade lite korvgryta & potatismos till middag ;)
Tomteflickan Joline har ryckt bort de två vita bollarna som skulle föreställa knappar .......
Man ser lite rester av den ena ;)
Judith
En härlig bild ! Synd att det var lite skuggor i hallen.
Efter middagen så plockade jag golvet och skulle snabbdammsuga. Ser ni vilken rejäl hjälp jag har ? :) Förstår ni varför min dammsugare börjar ha sett sina bästa dagar ;)
Joline har varit och borstat tänderna & fått på sig pyjamasen.
Fröken bus :)
 
Fotograferingen med Bosse gick bra! Det är inte det lättaste att få 4 stycken på bild :) Man får leva efter mottot att ta det för vad det är :) Jag tror i alla fall att det blev kanon bra! Vad spännande att få se bilderna sen! Det funkade bra med de mindre , det var däremot lite tonårsfasoner som satte mammans tålamod på prov! Men det löste sig i alla fall ;)
 
Jag har beställt min almanacka nu! Den skulle komma inom 2 veckor efter registrerad betalning så den kanske hinner komma under nästa vecka. Jag lär ju vara som ett barn på julafton i min postlåda! Jag får väl visa er sen hur den blev. I morgon har jag eftermiddag så jag för tjejerna på dagis till lunch. Sen tänkte jag vara lite snäll och stressa i väg & handla så slipper Crille efter jobbet. Skönt att kunna göra undan det när man är ensam. Såg i reklamen som kom i dag att dom hade bra pris på lax så det ska inhandlas :) har barn som älskar lax. Sen har jag fått recept på en annorlunda sås till laxen som jag ska testa! Camillas recept brukar vara kanon !
                     
                      Laxsås

Creme fraiche
Hjortron ( funkar med sylt också)
salt & peppar
 
Mia hade provat den & sa att det var bland det godaste hon ätit till lax så det måste ju helt klart testas. Hon hade inte haft hjortron utan sylt & det hade funkat. Våran Julius älskar dessutom hjortron. Ingen av de andra barnen är särskilt förtjust i hjortron. Det är roligt att prova lite nytt i bland! Ha en bra kväll! Tjingeling!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0