Hoppsan oj :)

Fick ett sms på morgonen av Camilla ....... jag vet inte hur jag har tjorvat till det men det ska INTE vara någon peppar i laxsåsen. Så alltså bara creme fraiche, hjortron & salt!
 
Jag har just varit & fört mina små troll på dagis. Det är skönt för mammahjärtat när det funkar så bra! Jag klädde av dom,gav dom kramar & pussar ( det är nog mamma som inte klarar sig utan) , sen sprang dom glatt in för att äta lunch. Det är en fröjd att veta att ens barn trivs och har det bra på dagarna.
 
En av de större två ;) hade märkt ord i går! Med det menar jag .......
sonen hade kommit på att det fanns en miniräknare på telefonen och den skulle han ju använda på matten. Han behöver absolut ingen utan är väldigt snabbtänkt men tycker att det är jobbigt att förklara hur han kom fram till svaret! Han skriver ner svaren men inte hur han tänkt eller löst det! Lärarna har börjat säga åt honom att när det kommer till nationella prov så måste han kunna skriva ner tankesättet. Jaja..... Gabbi hade i alla fall sagt åt honom att sätta undan miniräknaren och blixtsnabbt fått svaret att " det är ingen miniräknare utan en kalkylator!" Vi hade ett samtal här hemma i går. Vi bad honom förklara skillnaden på en miniräknare & en kalkylator ..... till slut kom det att det var ju samma så då var det slutdiskuterat! Annars så tycker jag att skolan har funkat ganska bra! Förra fredagen kom han hem med en röd plastmapp i ryggsäcken - ordning & reda! Där fanns ett nytt schema, en läxbok , veckoboken & även en kontaktbok. Mamman blev jätte glad! Julius tittade på mig lite konstigt & undrade varför jag blev så glad över en kontaktbok :) Vad det är härligt med rätt människor på rätt platser! Jag tror att det blir bra för hela klassen! Både Gabbi & Isabelle verkar vara toppen! Engagerade ( hur det nu stavas) & så har dom fått ett betydligt lättare utgångsläge med halverad grupp. Nu har barnen chans att få till det här med vuxnas hjälp så klart!
 
Jaha hörni .... snart är det jul! Har ni börjat pynta? Köpt julklappar? Jag har några julklappar färdiga från jultidningarna jag beställde i höstas. Småttingarnas saker har ni redan sett & jag har nog märkt att Jennifer & Julius är in och tittar här lite då & då så det kan jag inte visa :) Men har alltså en del julklappar kvar att klura på......hmmm.  Julpyntet har jag inte ens ägnat en tanke ännu! Jag har min 3 dagars ledighet till helgen så det tar jag nog då! Vad ljuvligt att pynta och mysa med familjen när det är klart. Få se vad Judith & Joline tycker om julen & julpynt! Jaha nu ska jag stressa i väg här & handla. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0