Ledig Fredag!

En gång på 4 veckor så är jag ledig fredag , lördag & söndag! Det är den här veckan :) ! Det är helt underbart! I dag har mormor varit här en stund så att jag fick fara och helghandla färdigt på förmiddagen. Sen klädde vi på oss och gick ut en stund.
Letade fram Jennifer & Juliussgamla pulka från förrådet , men den var ganska tung att dra så tomten kanske kommer med en ny som har bättre glid ;)
Vi letade också fram denna :) Det är min kusin Johny som har gjort den till Jennifer när hon var liten.
Nu ville Judith bli skjutsad av Joline :)
Judith
Joline
Här ser man att brudarna börjar se lite trötta ut. Jag sprang in lite före och fixade lunchen , Jennifer & Julius roade sina småsyskon en stund där ute. Annars hade Joline hunnit somna innan hon hunnit äta.
Den här snögubben står utanför oss :) 
Sen när lunchen var klar och flickornas mat stod på bordet så kom gänget in. Efter maten så var den här mamman lite besvärlig :) Joline är jätte duktig och somnar själv i sängen men Judith har vi brukat söva för hon skriker & lever om så ingen annan kan vila. När vi hämtade Judith & Joline på dagis en dag så berättade Inga-lill att Joline själv går och lägger sig på en madrass när hon har ätit lunch.Där ligger hon snällt kvar tills hon somnar. Nu kände jag att det får vara nog med kånkandet - ingen av dom andra har vi burit utan lagt dom själva. Men när töserna har varit 2 så har det varit lättare att söva dom. Joline lade sig snällt. Judith var som en liten ettermyra där i spjälsängen. Det tog en kvart av skrik innan hon gav upp. När hon äntligen somnade så sjöng Joline tyst en liten stund och jag gick till köket en sväng. När jag kom tillbaka så sov Joline också. Pust!
Nu ska jag ta en kopp kaffe och sen ska jag väcka de två små juvelerna så att dom kan somna i kväll. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Gunnar Westman

Snygg snögubbe.Fina bilder på barnen,Nu har jag hittat till din blogg..
Ha en TREVLIG helg och hällsa familjen.

2012-11-03 @ 01:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0