Tisdag

Tänk att man vet aldrig hur dagen kommer att se ut..... Jag trodde att jag skulle jobba till kl 16 men men ......
Just efter kl 9 så ringer min mobiltelefon och då är det Julleslärare Gabbi som ringer , Julius hade testat att göra ett trick som naturligtvis har gått fel. Måste säga att jag har underbara arbetskompisar som greppade ganska fort att jag var tvungen att åka. Jag ringde till min administratör och sa att jag måste åka. Ulli funderade inte ens utan ropade bara : " Jessan Åk! Jag fixar det!" Tusen tack! Jag hoppade i bilen och for ner till skolan , hämtade upp min olyckskorp & for vidare på akuten.
Väl där tog dom det säkra före det osäkra. Han blev noggrannt undersökt & även skickad på röntgen. Julius hade varit och klättrat på ett staket till en grillstad ( Ca 1,80 cm högt) , därifrån hade han & nån till tänkt göra trick! Men trick & trick .... mamman höll på att få hjärtsnörp! Därifrån har han ramlat ner på ryggen. Han har väldigt ont men dom har konstaterat på lasarettet att det inte var några skelettskador i alla fall. Men det kan göra väldigt ont i musklerna av en sån smäll. Kan tänka mig att han är mer öm i morgon. Julius fick smärtstillande & till slut fick vi åka hem. Vi ska dock hålla lite koll på honom första dygnet. Lilla skrotungen! Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Herregud dessa barn! Kan skrämma slag på sina föräldrar! Vilken tur i oturen att Julle har klarat sig så bra, trots allt!

2012-11-20 @ 19:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0