Söndagsmorgon

Här har jag & mina bönor varit uppe sen just före kl 6 så vi har hunnit massor!! :) Morgonstund har guld i mun :) När jag hade vällingen i mikron på morgonen så började Judith låtsasgråta och när jag frågade henne vad det var så säger hon: Jobbigt vänta! Vad kan man mer än le? Lilla råttan ;) Dom lär sig jätte mycket hela tiden! Alltid är det något nytt som kommer! Till exempel på morgonen så kommer Judith och tar mig i handen och säger: Jag vill nånting! Då ville hon ha hjälp med att ta ner en bok som hon inte nådde själv :)
Joline satt och funderade efter vällingen, sen frågar hon lite undrade : pappa? Jag berättade att pappa och de andra kommer hem i dag. Då ler hon med hela ansiktet och säger: Ålly kommer!! Sen klev hon ner från sin stol och drog en liten dans medans hon räknade upp resten av familjen som kommer hem ;)
 
Hela morgonen har dom varit i mitt grytskåp och lånat grytor. Så jag började inse vad julklappen borde bli:
Det tror jag skulle bli uppskattat! Joline lånade en gammal kaffepanna och hade mycket sjå med denna , till slut frågade jag vad hon gjorde. Hon kokade kaffe till Fi! :D Jag var in på en leksaksaffär på nätet och tittade lite bilder för att få ideer! Bland annat dessa :)
Dockvagnar ;) mina töser håller mycket på med att köra dockor i vagn på dagis :) kanske en bra ide?
En docka så klart :) Tydligen så visade detta bara pyjamasen som såldes , alltså inte med dockan. Visade bilderna åt flickorna och när Judith fick se den här så vinkade hon med lillhanden och sa med len ton: kom lilla bebisen! Jag tror att den blev godkänd!
Ett lektält hade nog oxå blivit uppskattat!
Jag ska ta en sväng på favoritaffären till veckan :) för att se lite vad som finns och planera lite julklappar. Sen är tanken att det blir inte hur mycket som helst! När Jennifer & Julius var små hade vi svårt att se julgranen vissa år och det är nog att binda ris åt egen rygg. :) De 2 större får lite rejälare saker som dom önskar sig men då blir det inte nå många!
Vi har Jennifers 13 års present så gott som klar! Men vill inte avslöja vad för jag har nog lagt märke till att hon är in hit i bland :) Våran duktiga stora tjej som är helt underbar och klok. Jaha nu ska jag koka lite nytt kaffe. Förstår inte vem som tömde termosen :p  Ha en bra söndag! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0