Fredag

I går var jag på utbildning uppe i Kiruna och det var jätte bra! Mycket bättre än de föreläsningar som vi varit på innan så det var en helt okej dag fast det känns lite länge att vara borta i 11 timmar. Men när jag satt i bussen på väg hem så ringer mamma & berättar att hon har kokat köttsoppa , barnen hade mormor & morfar hämtat från dagis :) Dessutom hade dom även kört brudarna till dagis på morgonen för det hann jag inte när jag skulle med bussen. Färdig middag och det var helt underbart! :)
I dag har jag varit ledig och hade tänkt hinna röja undan här och vara effektiv medans de större barnen var i skolan men Julius har blivit sjuk. Så han har legat nerbäddad i soffan med feber och en rejäl förkylning. Hoppas att den ger med sig ganska fort! MEN då är det 2 lite mindre näsor som har börjat rinna så vi får se om dom också tar sig en förkylningssväng. Det brukar ju vara så på hösten när man börjar skola & dagis igen! Alla olika baciller ska ju blandas runt :(
 
Min höjdpunkt i dag var när Judith ( våran surrpotta! ) sitter och tittar i jultidningarna och säger:
-"Tomten kommer-knackar dörren!"
Jag: "Jaha frågar tomten något då?"
Judith:"snälla barn jaa"
Jag:"jaha vad gör han då?"
Judith:"knackar alla barnen!"
 
Det lät ju som en ganska elak tomte må jag säga! :) Det är barnensmormor som har läst en bok om tomten och hur mycket han har att hinna med i december innan han kommer med julklappar till alla barn! Jag & Jennifer satt i köket så vi fick verkligen bita oss i tungan för att inte gapskratta. Våran pratkvarn Judith :)
Sen kom mormor och berättade sagan igen och tog en extrasväng om julklapparna!
Så här snälla var töserna efter middagen så jag hann köra i gång diskmaskinen och diska undan grytor i lugn & ro!
Dom roade sig ett bra tag. Men sen var det dags för ett :
BAD så klart :) Tvätta av lite korvstroganoff ...
Judith har tagit med sig nya hinken i badet och är fullt sysselsatt med att fylla den med vatten och sen slå ut det! Helst ska det skvätta så mycket som möjligt !
Joline skrattar och tycker att det är jätte roligt! Trollungar!
Judith har börjat tjorva lite på kvällarna - hon har inte somnat förrän närmare 21.30. Men vi får se om det rättar till sig nu när jag har fm hela veckan! Då brukar dom vara ganska slut och färdiga för sängen före kl 20! Jag tror att det kommer att funka bättre då! För hon känns ännu för liten för att inte sova efter lunch ett tag. Jag som brukar skryta vilket bra minne jag har kommer inte i håg när Jennifer & Julius slutade sova på dagarna ;) Men som sagt jag tror att det löser sig när dom kommer in i rätta tider igen.
Jaha nu ska jag göra mig klar för sängen och slänga ett öga på sonen som har fått alvedon & nässpray innan han somnade. Hoppas att han får sova i natt. Stackars lilleman vaknade i natt - varm som en kamin och han spyr alltid när han får hög feber så vi hade så trevligt i natt .... inte :( I dag har han fått ta alvedon när jag har sett att febern varit på väg upp så det har gått ganska bra! Jaja på återseende snart! Tjingeling!
 

Kommentarer
Postat av: Blogg-Mallan

Hahahaha...Jaså tomten knackar barnen!! ;)
Vad sött!! =)
Jodu, det var gott med sallad!
Trevlig Helg!
Kram

2012-09-08 @ 01:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0