Kvällsfunderingar

 
Jag hittade en sån fin höstbild på google :) Så den lånade jag ;) Tänk när Jennifer & Julius var mindre så var jag alltid i gång med kameran och fotade massor till fotoalmanackor :) Skärpning Jessan!! Ska bättra mig så att önskefoto eller vad dom nu heter kommer att få en beställning just före jul. Jaha .... vad händer annars då? Ja - brudarna har varit sin första dag på dagis efter sin långa ledighet. Vi har ju varit och hälsat på 2 snabba svängar förra veckan :) Men jag hade inte behövt bekymra mig. Jag klädde av flickorna och sen fick jag krusa mig till varsin kram innan dom sprang in till fröknar & kompisar. Det var med ett lättat hjärta mamma gick till bilen. Sen har jag varit och jobbat kväll, när jag kom hem så var bara äldsta tösen vaken av barnen. De andra sov så sött i sina sängar ;).Jennifer tassade i säng efter att vi kvällsfikat & hunnit prata en stund. Så jag har hunnit titta i genom lite bloggar m.m Fina Mallan hade gjort så fint hemma! Jag är inne i en period att jag älskar att titta heminredning och hur andra har det. :) Men här hemma blir det inget fixande just nu! Det får man ta sen när det kanske får vara fint och ifred! Jag har 2 töser som undersöker det mesta ;)
Jag har även hunnit slänga ett öga på fb, jag blev faktiskt mest irriterad och känner att jag måste skriva av mig lite :) om mina barn / ungdomar beter sig illa är det väl för bövelen min uppgift som förälder att puffa dom i rätt riktning eller!? Nu var det så att några barn eller ungdomar hade tagit skorna av en man och även saboterat hans cykel medans denna man var och tränade i en sporthall. Så när han hade tränat färdigt så hade han inga skor och var tvungen att laga cykeln för att sen kunna cykla hem till sig utan skor. Det var inte heller första gången som detta händer. Ofta händer det eller i alla fall i bland att föräldrar slår i från sig att det är inte deras barn som har gjort något för deras barn gör aldrig något fel utan det är alltid alla andrasbarn men inte mitt!! Konstigt må jag säga! Alla barn kan! Men vet ni ... det är av sina fel man lär sig något! Sen att det finns folk som tycker att om ungdomar är så pass gamla att kunna vara nånstans utan föräldrar så är dom gamla nog att ha förstånd själva. Stackars mina barn kan jag säga direkt!! Eller egentligen är det inte stackars .... Det är mina barn och mitt ansvar tills dom fyller 18 år och jag kommer fast dom blir vuxna att säga om jag tycker att dom gör fel! Vi har haft en testarperiod med sonen 10 år , det har varit ganska tufft vissa dagar visst! Men vi är beslutna om att vinna varenda dust för hansskull. Samma som vi tog och även vann dusterna med hans stora syster för deras skull! För att dom ska veta rätt & fel m.m Jag vinner hellre dusterna nu än förlorar dom sen! Jag hoppas att dom en dag och det tror jag att dom gör tackar sin mamma & pappa för att vi fanns där & brydde oss! Förra veckan hade Julius varit och hittat på bus , dock inte elakt åt någon person , och det fick vi veta. Vi satte oss ner med honom och ganska fort kom det att han hade varit och plockat ner några saker ( spindlar) på en dagisgård. Spindlar som andra barn , fröknar och föräldrar hade lagt ner tid på att göra. Julius fick själv följa med bort på dagiset och förklara att det var han och be om ursäkt! Det tog! Han grät innan vi gick och tyckte att vi var hemska föräldrar för ingen annan unge var tvungen att be om ursäkt! Dessutom fick han ta med sin börs med egensparade pengar och fråga vad dom ville ha i ersättning för det han förstört. Kvinnan som tog emot honom , jag minns inte vad hon heter men hon jobbar på detta dagiset, var jätte fin och berömde honom för att han kom och stod upp för sig själv. Dom ville inte ha nån ersättning så Julius fick behålla sina pengar men jag hoppas & tror att det var en läxa! Jag kan bli galen om barnen säger: Ingen annan behöver eller måste - det är bara jag! Mitt standard svar är att inga andra är mina barn! Det hade säkert varit lättare att släppa i genom saker eller se mellan fingrarna men vem straffar det ! Jo man gör ungarna en björntjänst! Sen blir man ju fundersam på vissa föräldrar om dom verkligen är så naiva som dom ger sken av eller om det är för att slippa ta fajten ! Jaja det får dom stå för själva jag fortsätter att vara den besvärliga mamman och hoppas att jag får igen det en vacker dag! Om inte före så förstår dom varför när dom själva blir föräldrar :) Jag måste komma i håg att be mina föräldrar om ursäkt för hur odräglig jag säkert har varit i mina tonår med mopedåkande m.m :D  Jaha den där klockan springer i väg alldeles för fort. Men det tar alltid ett tag när man kommer hem & har jobbat kväll innan man har varvat ner och tar sig i säng.Jag jobbar em i morgon också så brudarna ska först senare på dagis och sen hämtar mormor dom för våran pappa är i väg och jagar. Tur att mormor & morfar kunde hjälpa mig tisdag,onsdag och torsdag! Det är guld värt! Jaja nu får vi höras bättre kanske i morgon. Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Tyckte ni gjorde rätt, bra med föräldrar som bryr sig i vad sina barn gör.

2012-09-05 @ 21:35:40
Postat av: Blogg-Mallan

Ni gjorde absolut rätt! Fler borde vara som ni!
Kram

2012-09-05 @ 22:47:41
Postat av: Jessan

Tack brudar! Skönt att få lite medhåll :) man känner sig som en polis mellan varven men som sagt det är bättre att ta det medans dom är relativt små och man ännu klarar av det! Tack hjärtligt för kommentarerna!Kram på er!

2012-09-05 @ 23:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0