Söndagsmorgon

 
I det här huset så gillar vi att vara uppe på morgonen :) men jag tar hellre det och att barnen somnar i vettig tid på kvällen. Planen för i dag är att gå ut och försöka fota lite fina höstbilder! Det verkar vara en underbar höstdag ute så det är nog bäst att passa på. Min tanke var att vi gör det på fm innan lunchen så kan vi äta lunch när vi kommer in och sen sover brudarna gott av att ha fått luft i näsan. Då hinner mamma oxå göra lite nytta ;)
 
Jag har förresten funderat mycket på det här med handlingen , förut har jag resonerat som så att vi får så bra återbäring från coop. Visst det får vi MEN kupongerna från ica på 10 % ger det dubbla.... Så nu tänkte jag göra så att jag ska börja handla på ica och göra en jämförelse. Jag har hunnit vara 2 ggr på ica,vad jag märkte direkt var att vällingen var 5 kr billigare per paket! Kanske en bagatell tycker ni men här går det en hel del välling :D Då däremot så var blöjorna 1 kr dyrare per paket. Frukt och grönsaker blev bra mycket billigare.Där har jag inga priser i huvudet men nu lutar det åt att Ica får nya kunder. Jag hittade en massa roligt i deras sortiment som inte fanns på coop. Bland annat andra nötter ( jag & mina nötter va? ) ,mycket bättre förpackningar. Ica Basic hade en hel del som verkade helt okej. Säkert inte allt men mycket verkade vara bra och dessutom lite billigare. Jaja jag tänkte i alla fall prova och se vars man tjänar på att handla , det går nog mycket pengar till mathandling varje månad så alla pengar som finns att spara in är bra! Jaha nu håller flickorna på att riva i sin garderob och ska klä sig själva :) bäst att gå dit! Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Här handlar vi på båda ställena. Har inte tänkt på vilket som är billigast, men handlar jag bara på en affär så saknar jag vissa saker från de andra och tvärtom.

2012-09-23 @ 20:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0