Sjukstuga :(

Hallå hej! Vi klarade oss undan magsjukan ! Puh! MEN då blev tjejerna förkylda i stället. Judith har klarat sig undan ganska lindrigt ändå.
Hon har haft lite besvär med en rinnande näsa men nöjd & glad i alla fall. Här passar hon på att låna storebrors keps när han tog sig lite sovmorgon under helgen ;)
Den här lilla tösen däremot har haft hög feber i flera dagar , snoret har runnit och hon har haft jätte besvärligt med andningen.Tidigt på måndagsmorgonen vaknar jag av att hon låter jätte konstigt !FORT var jag uppe och tog henne i famnen.Hon var ganska rädd själv - lilla hjärtat!Jag hade henne i famnen tills det gav sig. När hon väl somnade om så lade jag henne i vardagsrumssoffan för att ha koll på henne.Nästa gång hon vaknade så var det samma sak - hon fick kämpa för att få luft! Usch vilken frustration man känner som förälder i det läget! Jag ringde ner till lasarettet med hopp om att få bli inkopplad  på barnavdelningen men det gick naturligt vis inte! I stället blev jag kopplad till 1177 som skulle ringa upp. Vad trött man blir på dagenssjukvård! Vars än man ringer möts man av en telefonsvarare där man ska ange personnr och vars man vill bli uppringd. Jaja det tog i alla fall inte många minuter så ringde det upp en kvinna. Så jag fick åka ner med henne på akuten och sedan vidare in på barn. Där undersökte dom henne noga och hon fick inhalera i en mask. Sen fick vi medicin utskrivet :
"Lilla" alvedonflaskan. Sen har vi gett henne ipren & alvedon för att hålla nere febern som annars har legat kring 40 så det är inte konstigt våran lilla vän har varit slut.I dag har vi inte .....peppar peppar behövt ge varken något för andningen eller mot febern. Skönt att det verkar ge sig.
 
Det känns lite trist att jag har varit tvungen att vaba nu MEN vad ska man göra? Man är ju alltid mamma först & främst! Man kan ju inte skicka en liten på dagis som inte mår bra & det skulle jag aldrig göra! Så avdraget på lönen är bara vackert att räkna med. Jag har då däremot lite extra pengar att se fram emot så då känns det kanske lite mindre åtminstone. Jag har passat på att ta några extraskift som assistent & det har gått jätte bra! Lite annat än vanliga jobbet. När man jobbar som personlig assistent handlar allt om vilken människa man jobbar med. Det är ett bra jobb om man trivs med den man ska vara assistent åt. För mig har det varit bra! :)
 
Det märks att min lilla madam har börjat krya på sig - hon hinner överrallt så jag blev just en ljuslykta fattigare ;) Ska skynda mig att dammsuga upp det innan någon hunnit göra sig illa. Tjingeling!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Skönt att hon är bättre.

2013-04-24 @ 21:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0