Tisdag 16 april

Jag passar på att uppdatera lite grann medans Judith & Joline tar sig en liten vila efter lunchen. Jag gjorde snabbast möjligast lunch i dag : omelett med kalkon,svamp & lök. Till det skar jag bara gurka & tomat och lite vitlöksdressing till. Men vad brudarna åt !? Jag var nästan tvungen att fundera när dom hade fått mat sist! :)  Joline satt i bordet och började nicka till ;) så då gjorde vi oss klara för att gå & mysa en stund. Judith vägrar i sten att sova men mysa går bra :D
 
Judith har vilat i går utan blöja! Det gick jätte bra och hon klev upp torr och gick direkt på pottan! Duktiga hjärtat :) Joline är inte ens intresserad av att prova så vi lugnar oss lite med det. Men Judith är torr på dagarna - oftast - så klart att det nån gång händer en olycka. Då kan det oftast vara en ynka droppe som hann komma men alla kläder ska då bytas direkt! Joline kissar ner sig lite då & då - när det har hänt kommer hon glatt & berättar det! Så hon verkar inte ta det på samma sätt som syrran :) Jaja dom är olika och det får ta den tid det tar! Judith har nu också varit på pottan innan vilan så hon vilar utan blöja i dag också.
 
Vi har haft utvecklingssamtal med våran duktiga största tös i dag & jag måste säga att jag tycker dom nya betygssystemen är katastrof! Stackars ungdomar vilken stress dom utsätts för!! På 5 delmål kan dom ha 4 B (säger vi) och på sista delmålet får dom av olika anledningar ett E (som är godkänt) då får dom betyget E. Jennifer är så duktig & kämpar ! Både på svenskan & engelskan så har läraren önskemål om att hon ska prata mer och räcka upp handen på lektionerna - då kan hon höja betygen där. Men jag förstår henne också - det är inte så lätt om man är lite blyg. Jag minns själv hur det var :) redovisningar var det värsta jag visste! Men Jennifer är duktig och ligger ganska bra i alla ämnen men så klart att man alltid kan höja & förbättra! Hon hade fått igen no-provet förra veckan. Jag mutade ju henne ( supermorsan ) och sa att om hon hade ett a på provet skulle hon få köpa en skinnjacka från kappahl som hon tittat på.
Farmor tittade på mig och skrattade - "Det får hon i alla fall för du låter ju inte henne gå naken & en jacka behöver hon!"
Sant :) men det var ju en liten morot i alla fall! Tösen pluggade & pluggade! Sen ringer hon mig på jobbet med besvikelsen i rösten & säger att hon fick bara ett B. Ett enda fel hade hon på provet & det bestod i att hon glömt ange vad man anger vikt i ex kg.
 
Hon kommer att få köpa jackan! Jag ska ta med henne och fara på stan när lönen trillar in på kontot :) Jag har sett att hon behöver lite annat också. Vi vill skämma bort våran duktiga dam lite grann bara för att visa hur mycket vi uppskattar henne :) Jaja nu ska jag passa på att hänga upp tvättmaskin nr 2 innan det är dags att förbereda sig för kvällsskift. Ha en underbar tisdag! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0