Uppdatering & babbel :)

 
Oooops ser att jag har lite catchup to do :) Ni vet i bland susar livet på i 180 knyck och man tänker göra en hel del men man hinner inte längre än till tänker :)
 
Här händer massor! I kväll är det i alla fall måndag en liten stund till :) Jag har vakat av på morgonen efter en jobbhelg och sen har det varit full spruta hela dagen! Allt bokar man in tills när man är ledig :) Morgonen startade med ett tandläkarbesök med Julius. Sen var det det vanliga här hemma - tvätt och plock. Sen efter middagen så har vi varit på ett kalas! En underbar grabb som fyller 9 år i dag så vi har varit och uppvaktat honom. Vid 19.30 så var det bara att bege sig hemmåt och få de mindre i säng :) Dom somnade gott.
 
På morgonen så lämnade jag Judith & Joline en stund till mormor & morfar, egentligen skulle dom ha varit på dagis till kl 12 men genom att mormor ville låna dom en stund på morgonen så fick dom vara hemma med mig sen. När jag ringde på dagis för att meddela att dom var lediga så fick jag veta att det snurrade magsjuka på dagis. Brudarna har inte varit där sen tisdag så HOPPAS att vi slipper. Men då kändes det som att vi löser det tisdag och onsdag också just för att inte behöva bli nersmittade! Jag brukar inte vara "hamig" men det känns lite onödigt att dom ska bli sjuka när Judith redan har haft det besvärligt med sin mage. Magsjuka är ju aldrig roligt och i synnerhet inte när Judith har varit känslig i magen i flera veckor. Nu är det i alla fall bättre! Vi har provat i en veckas tid att ge henne vanlig mjölk och ....... peppar peppar - det har inte gett någon reaktion så det var väl något tillfälligt att hon var extra känslig ett tag.
 
Just magsjukor......... jag läste ett inlägg i går på fb som en kompis till mig hade skrivit och hon tog mina ord :) Hon hade i alla fall skrivit något i stil med att dessa magsjukor verkar bara gå runt runt och inte få nåt stopp & undrade varför - om det var så att folk inte stannade hemma 48 timmar , jag gillade hennes inlägg direkt! :)
Det finns faktiskt både stora & små som är extra känsliga mot att få magsjukor och dylikt! Ska det vara så inihelvete svårt att förstå att man håller sig själv & barnen hemma om man är eller har varit sjuk?
Jag skulle inte dö av en magsjuka så det är inte mig själv jag tänker på men däremot så undviker jag väldigt GÄRNA att Judith som just har återhämtat sig efter en tuff pärs åker på det ! Kalla mig hönsmamma eller fjantig - det skiter jag fullständigt i ! Tyvärr är det ju så att man kan till och med bli magsjuk av att gå förbi någon på affären men det kan man ju inte veta MEN vet man att man har varit sjuk kan man hålla sig hemma. Nu har jag gormat klart om det !
 
Men usch vad jag var babbelsjuk :) Jag ska faktiskt bjuda er på lite bilder från min förra lediga helg också :)
 
Vi hade klätt på oss , fixat klart fika till att ta med och gjort allting klart och skulle sätta oss i bilen & fara mot pimpelstället.... då j-klars går bilen sönder!!Jag hade just påpekat för maken att sist vi hade en ikea-resa inplanerad så gick våran förra bil sönder och ni vet ju vars våran plan är att åka snart :(  Nå som tur var så fick vi låna farmorsbil så vi tog oss och pimplade i alla fall! De två större juvelerna hoppade glatt in och åkte med farmor & farfar :)
Brudarna var mer än lycklig över att favoritfarbror Nicke gjorde oss sällskap :)
Dom surrade nog nästan sönder öronen på farbror Nicke
Allra finaste Julle
Judith provar fiskelyckan med sin mamma
Joline spexar lite & provsmakar kottar
Sen när vi kommit oss tillbaks till farmor & farfar så fastnade flickorna en stund vid tvn. Det var Askungen 3 som lockade så pass. Judith var helt trollbunden & såg nästan hela filmen. Det har inte hänt tidigare ;)
Älskade Molly i våran trasiga bil.
 
Jag som har varit så nöjd att ha jobbat hela påsken för att ha lite extra när vi far på ikea .... jo pyttsan! Det gick till bärgningen & bilrepet! TYPISKT!! Hade man kunnat vänta nåt annat? VA?? Jaja vad ska man göra - bara bita i hop och ta det för vad det är! Det hade ju kunnat vara värre. Jaja nu är det dags att ta sig i säng så att man orkar upp i morgon bitti. Ni får ha det jätte bra så ska jag bättra mig med uppdateringarna ;) Tjingeling!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingela

kul med lite nya inlägg igen, har saknat dom.

2013-04-16 @ 22:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0