Onsdag 21 augusti :)

Oj vad dagarna susar i väg ;)
Här ser ni vad Joline lyckades med på min födelsedag i går :) i ett obevakat ögonblick , när vi var ute och vinkade av min moster så hade Joline hunnit till köket , klättrat upp på en stol och hade skrapat över all garnering och all grädde på sin tallrik - så så här såg resten av tårtan ut! Som tur var så fanns det en bit prinsesstårta kvar när min kusin Laila kom :)
Men ni skulle ha sett vilken nöjd tös ! Grädde hela ansiktet och fast vi kom in så fortsatte hon äta sitt fika. Stora syster som skulle passa henne hade inte ens märkt att den lilla godingen hade smitit ;) snabb som en vessla !
 
En dag när jag stod på toaletten och hängde tvätt så hör jag när Judith säger åt Joline :
"Kom Jollan så ska jag klippa dig!"
Gissa en mamma som snabbt infann sig i köket och tog av dom saxen. Så alla saxar har vi placerat utom räckhåll för de små juvelerna.
 
Jag går i väntans tider  :) ...... haha inget sånt! Det är ett paket från H&M jag väntar på! Innehållandes kläder åt alla mina juveler. Det behövs! Vad som kändes lite surt var att dagen efter jag beställt så fick jag hem i brevlådan en mindre katalog från H&M med bara barnkläder - hittade massor! Men men det tar vi nästa månad! :) Dessutom så finns det fina favoriter i paketet som jag snart får hem. Jag tycker om att veta att mina barn har kläder :) Nu får man söka innan man hittar något som passar. Dom växer så det knakar! Jag är nog ganska hopplös , jag beställer till barnen och ser till att dom har. Jag glömmer nog mig själv allt som oftast .... men det är väl så mammor oftast gör ?! Prioriterar barnen och ser till att dom har. Jag älskar att handla barnkläder :) Vill veta att mina barn har kläder - hatar att behöva känna mig stressad över att man inte vet vad dom ska ha dagen efter.
 
Flickorna är på SITT dagis och det funkar hur bra som helst! Judith sa i dag vid matbordet att Inga-lill säger att alla fröknar och barn måste gå hem i bland. :) Ann-Sofie skulle fläta henne efter duschen i går och sen berättade hon förnärmat om en flicka som hade kallat Britt för Brittan och det hette hon inte. Joline vill bara måla direkt hon hör ordet dagis :) Älskade trollungar! På fredag har jag fått semester för det är jourdagis och det vill vi inte vara med om!
 
Jaja nu ska jag hänga den sista tvätten för i kväll , det är Julles matchkläder till en träningsmatch som laget ska åka på i helgen. Han var i väg för 2 veckor sen på bd-open i Kalix. Det var en besviken pojke som kom hem , dom hade förlorat varenda match och dessutom hade han råkat göra 2 självmål. Men vi har sagt att då motiverar det en att träna mer och att det är bra att förlora i bland - men det örat vill han inte höra på. :) Men träningsmatch till helgen då !!
 
Ha en trevlig kväll , det lilla som återstår :) På återseende! Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Grattis vännen! Tårtan var såå vacker...haha

2013-08-22 @ 20:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0