Tisdag & nästan hjärtsnörp !

 
Jaha så var det tisdag igen ..... jistanes vad dagarna rusar i väg! Jag hade tänkt uppdatera redan i går kväll men jag var i väg på kvällskvisten med två av brudarna från jobbet & promenerade nästan 8 km på Dundret! Det var helt underbart! Tack Ulli & Johanna! Det gör vi snart om! Det är så härligt med människor som ger energi :)
 
Jag hade ju tänkt visa er vad fina kort mina småbönor har fått från dagis när dom har fyllt år men när jag ska föra över korten så är det fel laddare jag har till kameran :( Jag får söka fram den tills i morgon.
 
Jag måste bara skryta och berätta att vi har det bästa dagiset man kan önska sig! Det har inte varit några problem alls med Judith & Joline , det enda som har varit är väl att dom har vaktat sina fröknar lite mer än vanligt ;)  Ann-Sofi hade knappt fått gå på toaletten i fred första dagen. På måndagen så hade Judith skrattat högt när hon såg Inga-lill & Britt. Så nu är dom väldigt noga med att försäkra sig om att Britt,Inga-lill & Ann-Sofi ska vara på dagis. Det var med glatt mammahjärta jag hämtade hem två glada flickor :) I dag på väg till bilen så ville Joline inte ens hem utan hon ville stanna och leka på dagis. Jag har till och med sagt åt fröknarna i dag att jag ska sluta ringa och kolla hur det går :) Jag är fullständigt trygg med att det funkar och skulle det vara något så ringer dom mig ;) Så jag är en nöjd och glad mamma med andra ord.
 
Min hjärtsnörp höll jag på att få nu i kväll när jag var på coop för att hämta ut ett paket från Ellos med lite kläder till Julius,Judith och Joline. Jennifer handlade ju lite kläder när hon var i Luleå. Jag gick till kassan och dom tog fram paketet. Jag satte in mitt kort i kortläsaren och gjorde allt färdigt & tryckte in min kod. Just när jag hade tryckt ok för att godkänna betalningen så petade jag av misstag till i kortet. Då säger tjejen i kassan att det avbröts och att jag skulle prova igen. Jaha  - sagt och gjort ! Provar hela proceduren igen men då godkänns ej köpet! Jag visste att det fanns pengar på kortet så jag blev jätte orolig. Så jag gick ut för att ta ut pengar i automaten varpå den säger att beloppet är för stort så jag får inte ut några pengar!! Men vad jag blev stressad!! Så jag ringde hem till maken som fick gå in på internetbanken för att se vad som hänt! Jo då - pengarna var reserverade för köpet - därför hade jag inte pengar så det räckte till ytterligare samma summa. :( Jag gick in igen och förklarade att pengarna var visst dragna. Efter mycket tjorv så var jag tvungen att föra över samma summa igen - då vågade jag inte chansa utan gick och tog ut kontanter! En kvinna som jobbar på coop sa att det är banken som reserverat mina pengar och därför skulle jag ringa banken men att det kan ta upp till 2 bankdagar att få tillbaka dom! Jag ska ringa banken direkt dom öppnar i morgon! Jag börjar bli mer & mer tveksam till att betala med kort , det är ett elände när det strular!
 
Men paketet är hemma och uppackat! Jag har till & med hunnit märka flickornas nya kläder! Tre fina ombyten och veckodagstrosor har dom fått :) Julius fick en t-shirt och en adidasoverall så även han är nöjd!
 
Det är förberett färdigt med kläder inför i morgon så jag ska dricka en kopp the innan jag uppsöker sängen. Ha en underbar dag! Tjingeling med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0