Uppdatering

Men oj .... verkligen dags för en uppdatering! Detta är en bild på presenterna som bästa stora systern hade köpt åt sina småsyskon när hon var på en minisemester i Luleå :)
Judith greppade direkt detta med presenter :) Efter det att dom fick de här presenterna av Jennifer så har hon frågat alla hon träffat vars dom har hennes present ;) Tur att dom fyller år i veckan;)
Bönorna blir 3 år på lördag! Helt ofattbart! Men i stil med riktiga prinsessor så ska vi fira i dagarna 3 för jag är ledig på fredag så då kommer det folk och uppvaktar dom under dagen. Sen åker vi till stugan över helgen och även där blir dom firad av farmor & farfar. Dom som inte kunde komma på fredag skulle komma en annan dag :)
Så fest i dagarna 3!
 
Presenterna har ju också varit ett hett samtalsämne .... Judith är så mycket för färger nu - det ska bara vara flickfärger säger hon. Rosa & orange är favoriterna! Judith har önskat sig flickavagn och en docka m.m Till slut frågade mormor Joline vad hon ville ha i present, svaret blev : glass och bulla! Lill hjärtat :)
 
Jourdagiset..... ja ni det gick totalt åt pipan! Jag var ju med dom där måndag och tisdag för att det kanske skulle funka lite bättre dagarna som var kvar men det gjorde det inte! Just efter kl 9 på onsdagen så ringde dom från dagis och sa att Judith varit hysterisk hela morgonen och hon hade även kissat ner sig två ggr. Jag for dit och hämtade hem dom. Judith var rödgråten och fortsatte hulka länge. Sen var det flera oroliga dagar när hon kunde börja gråta bara av att höras talas om dagis. En kväll skrek hon i högan sky i 45 minuter - totalt livrädd att behöva lägga sig för att fara på dagis på morgonen. Honj ville till sitt dagis med Ann-Sofi,Britt och Inga-lill! Hon vaktade både mig och pappa och försäkrade sig verkligen om att vi inte var på väg till dagis. Personalen på jouren har varit jätte fina och verkligen försökt men det funkade absolut inte och då var det mammas plikt att i första hand se till att barnen mådde bra! Det tråkiga är ju att jag får lön efter 5,5 vab-dagar! Hädanefter så kommer vi att lägga krutet på att lösa semestrar och dylikt så att vi inte lämnar dom på jourdagis! men det känns surt att behöva betala 2100 i dagisräkning!
 
På torsdag är det i alla fall dags för vanliga dagis! Vilken lättnad! Jag har ringt och pratat med Ann-Sofi i dag angående torsdag och vi tror att det kommer att gå bra att lämna dom på torsdagsmorgon :) Det var en av de stora barnensgamla fröknar som skulle vara där på morgonen. Anki :) Flickorna är jätte förtjust i henne och en dag när jag sjöng för dom så säger Judith: " NEJ mamma tyst! Sjung om båten som Anki sjunger!"
Så jag tror att det kommer att gå ganska bra :) Deras dagis och deras fröknar kan inte misslyckas :) Även om det är fröknar från andra avdelningar så ser dom nog ändå dom som sina och mamman ser trygga famnar i hela gänget så det reder sig nog!
 
I bland har vi nog alla såna där dagar när man helst av allt hade velat dra täcket över huvudet och inte kliva upp! Dom dagarna är det tur att man har barn för då kliver man upp och innan dagen är slut så har man skrattat åt något galet upptåg som dom sagt eller gjort :) Judith bjöd mig på en skrattstund en dag:
Hon kom och ville ha saft just före maten en dag och jag svarade henne att vi skulle snart äta och om hon är törstig kan hon dricka lite vatten. Svaret lät sig inte väntas från lilla prinsessan:
" Men mamma jag är ingen fisk!"
 
Joline , den lilla godingen , har börjat säga : Aldrig i livet!
Direkt något inte passar henne så klämmer hon i med det " Aldrig i livet!"
 
Dessutom har dom börjat leka doktor! ( säkerligen efter att ha bott framför doktor mac stuffins)
Julius låtsades svimma en dag och genast var Judith där och skulle undersöka honom. När hon var klar så hoppade han upp och sjöng samma visa som i tv-serien "jag mår bättre så mycket bättre...."  Judith bara strålade!! Sen skulle hon undersöka stora syster - hon grävde henne i håret och sen säger hon åt Jennifer : " Du har loppor!" Kan man annat än att skratta ?! Underbara ungar!
 
Jaha nu ska jag äta lite innan jag far i väg och jobbar eftermiddag men jag ska bättra mig med uppdateringen! :) Ha en bra dag! På återseende! Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Blogg-Mallan

Grattis till era bönor på deras födelsedag!! :) Hipp hipp hurra!! :)

2013-08-10 @ 11:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0