Go kväll eller god natt rättare sagt :)


Min yngsta vän ville inte alls i säng i kväll. Hon stökade på en stund i sovrummet och ropade på mamma och att hon inte var trött! Det tog 7 minuter sen såg det ut så här! Är hon inte söt som socker ?! Lill gumman !  Jaha jag har haft tvättstuga ! Jag blev måttlig road när jag kom släpande med mina överfulla ( som vanligt)  tvättkorgar vid tio över fem ( min tvättid började klockan fem ) och maskinerna var fulla med blöt tvätt , torkskåpet var fullt med kläder och även torktumlaren. En tvättmaskin var ledig så den körde jag i gång med täcken ! Jag tycker att det är fruktansvärt dåligt att inte respektera tvättiderna! Jag jobbar heltid och har fyra barn så jag anser att jag behöver få tvätta när jag har bokat! Morr! Om då människan som inte förstod sig på klockan åtminstone hade bett om ursäkt hade jag kanske inte gått i taket! Men klockan 18.10 så kom det in en utländsk kvinna och då frågade jag henne om det var hon som hade kvar kläder i maskinen. Jo då det var hon. Väldigt nonchalant var hon dessutom :( då förklarade jag vänligt att min tvättid börjar klockan 17. Då höjde hon handen och säger " five o'clock! I know i know " men om man vet det så dyker man ju inte upp över en timme senare ! Jaha det var ju inte nog med det ..... Då flyttar hon till nästa tvättstuga och slänger in kläderna i torkskåp och torktumlare där som också var bokad av en annan tjej! Vilket i sin tur ledde till att hon fick vänta på att torka sina kläder! Jag såg nog ganska vresig ut så hon valde att flytta sina kläder. Morr ! Vilka människor! Jag hann inte vad jag hade tänkt så nu har jag fått hänga upp kläder från två blöta maskiner inne som jag hade tänkt slippa! Jaja ! Vill ni ha mig på bra humör så sno inte min tvättid ;)  måste bara berätta vilken ärlig dotter jag har :) Judith gick bakom mig i dag när jag höll på att klä mig , hon slog mig i rumpan och så säger ungen så kärleksfullt: mamma du är som en boll! Men tack för det min lilla vän! Jag har även hunnit med att förhöra min äldsta dotter om franska revolutionen ;) hon har prov i morgon och jag tror att det kommer att gå toppen! Jaja nu ska vresiga bollen ta och gå i säng :) natti natt på er! Tjingeling! 

Kommentarer
Postat av: anne

Vecka efter vecka, när jag hade tvättstuga, så var det samma sak för mig och det värsta av allt - det var alltid samma människor! Hjälpte inte att propparna for och man skrek både på svenska och engelska, veckan efter så var det samma sak. Till sist tröttnade jag och körde fram tvättprogrammet så jag kunde plocka ut kläderna, slängde dem sjöblöta halvtvättade kläderna i tvättkorgarna på hjul och körde ut dem, i rummet som är bredvid tvättstugan, och det hade effekt! Därefter vart det "ordning och reda" :)

2013-12-12 @ 16:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0