Provar väl igen då ;)


Men vad fort dom här veckorna försvinner ! Snart är julafton här & knackar på dörren ;) jag har en massa saker att fixa innan den kan komma. Det är som full spruta här jämt! I går innan jag for på eftermiddagsskift så var jag och mormor på stan. På jakt efter kläder till luciatåget som flickorna har på torsdagskväll för då är det julfest på dagis. Det var tydligen många som hade varit ute i samma ärende för det var svårt som rackarn att hitta två i rätt storlek. Till slut hittade vi två tomteklänningar , luvor och vita strumpbyxor inne på Kappahl . Mormor hade bonuscheckar på 200kr och så hade Kappahl nån kampanj på barnkläder : ta 3 betala för 2! Så luvorna fick vi på köpet! Tack mamma/mormor! Det är guld värt! Vad skulle vi göra utan er?! Jag hade egentligen velat ha röda strumpisar till tomteflickorna men dom verkar det ha varit hård valuta på för det fanns bara ett par i helt fel storlek. I dag har jag varit på dollar en sväng och inhandlat varsin julklapp åt brudarna för en femtiolapp var. För i slutet av julfesten så ska ju tomten komma :) vad roligt att få se barnensminer!  Jag har alldeles för lite tid & mycket att göra känns det som just nu - det ringde en räddande ängel i dag & skulle baka bullar & mockarutor till baklotteriet. Det var farmor! Pust! Då var det fixat! Hade ju tänkt fixa pepparkakshuset med barnen men det har vi inte heller hunnit med så det tar vi en annan dag. I kväll har jag tvättstuga. Skönt att få allt torrt på en gång. Jag var ju med ett gäng glada arbetskompisar ut och åt på fredagen. Vi hade jätte roligt och det var god mat! Det blev lite kris när jag snabbt hade skyndat mig och duscha & insåg att jag inte hade en endaste sminkpinal! Jennifer hade dock lite smink men tyvärr hade Joline hunnit låna hennes mascara också :( jag ringde i panik till Ulli och då ordnade det sig ganska bra! Fick till & med en egen sminksös ;) vi hade roligt och glöggen var god ! Allt frid & fröjd! Jaja nu väntar middagen innan tvättstugan. På återseende! Tjingeling! 😄

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0