Snabb uppdatering

Jag är alldeles strax på väg till jobbet och nattskift nr 2 av 3 ;) i går var det full rulle hela dagen men nu är alla julklappar inhandlade och inslagna ! Pust! 
Det här har jag roat mig med i natt på jobbet 😄. På morgonen när jag kom hem och släpade in två stora säckar med julklappar så utbrast Joline : " men åh det är julafton!" Lilla hjärtat ! Vad roligt att se dom på julafton! Det är ju nu dom riktigt börjar inse vad det handlar om! På fm var jag tvungen att söka lite kartonger till några julklappar som inte gick att slå in så bra utan. Så nu har jag slagit in alla julklappar färdigt ! Jag kan tycka att det är ganska roligt att dona med sånt ;) sen måste man ju ha lite olika papper och snören & sånt där. Så barnslig är jag :) sen har det tvättats och städats här i dag. Julhandlingen tar vi på måndagsmorgonen! Vi har inte köpt några julklappar till nån vuxen i år. Vi skulle inte ge åt varandra heller men ändå ligger det två klappar under granen åt mig men gubben hävdar att det är från ungarna :) i går kväll på jobbet så fick jag ett gemensamt sms av de äldsta två som ville fara på stan och titta på något åt pappa. När jag kom hem på morgonen frågade Julius om jag hade tagit ut pengar. Jag sa att vi fixar det på måndag. Då säger ungen " ja men ta ut 1000kr så kan vi fara på stan själv!" Jag höll på att ramla baklänges!! 1000kr var inte alls ett belopp som jag hade tänkt. Ni vet pengar i juletider 😳! Så vi hade ett litet snack om pengar jag & sonen! Jag brukar inte prata så ingående om räkningar och pengar men tycker ändå att dom ska veta att allt kostar och man måste spara pengar. Så från det att han tyckte att 1000kr inte var så mycket så insåg han att han får spara 4 månadspengar för att ha 1000kr. Puh ungar! 
Förlåt för en taskig bild ;) men det här är vårat berg av julklappar i år. Det brukar dessutom dyka upp några fler innan julafton. Nähä nu ska jag åka på jobbet. Ha en bra kväll! Tjing! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0