Söndag 29/12

Men hej ! Vi har kommit hem från stugan för ca 2 timmar sen. Vi for dit på torsdag efter att jag hade jobbat färdigt. Vi har haft en riktig myshelg :) när vi kom så hade farmor & farfar julbord med diverse godsaker. Det var godare borta än hemma ;) 
Vi har varit ute så klart ;) farmor har en väst när hon är ute och promenerar , flickorna såg den och skulle promt ha dom när dom gick ut för det har dom ju på dagis. ;) på fredagen så for Jennifer med farmor & farfar till Boden på mellandagsrea. 
Dessa fina tröjor fick Judith & Joline ;) 
Även de stora barnen fick sig varsin tröja ;) på lördagen så dök Nicklas upp och innan jag visste ordet av så hade brudarna radat upp sig på köksbänken för fotografering :) jag brukar böna & be om att få ta bilder på dom tillsammans men det går sällan ;) Nicke kunde det bättre än jag : 
Helgen har varit kanon , enda missödet var att Märta drabbades av hjärnsläpp ! Farfar hade satt ut fiskrens åt räven & fåglar , Märta trodde nog att det var hennes för hon gick och bar på ett stort djupfryst fiskhuvud som hon vaktade för Tulta & molly . Det resulterade i att dom började slåss :( dom brukar aldrig bråka. Två gånger gick hon på Tulta . Så Tulta har fått en nyp i ena tassen och haltar. Så synd om lill-Tulta. Vi har känt och hon har inget brutet men är väldigt öm. I dag stödjer hon på tassen men haltar fortfarande lite. Sen gjorde Märta misstaget att gå på gamlingen och då åkte hon dit själv. Molly tryckte ner henne i snön tills hon gav sig och vid det laget hade jag hunnit dit så jag beordrade bort molly. Sen åkte Märta in. Jag var inte glad! Dom hade nyss ätit och börjar bråka om ett gammalt fiskhuvud. Men hundar - det kan ju hända. Jaja vi har som sagt haft en toppen helg. Det blir verkligen skön värme inne i stugan när vi eldar i kaminen! Det var så härligt att mysa i soffan och bara titta på tv och vifta med tårna :) god mat har vi också fått hela helgen! På fredagen hade farmor ledsnat på julmat så då köpte hon hem så vi gjorde hemmagjord pizza! Det var det godaste jag ätit på länge! Vi har fått sova länge på mornarna också! Till kl 9 ! Till & med Judith & Joline har sovit !!! Men då kl 9 så hörde jag från Jollans säng :"jag har sovit gott !" Då vet man att det är dags att kliva upp. 
Våran tjejtrio ;) prinsen vägrade vara med på bild! 
Jennifer & Judith 😄 
Judith var lite sur ;) farmor höll på att duka fram fika och hade inte sagt varsågod tillräckligt snabbt enligt Judith ;)  sen fick Nicklas en sån härlig bild på Joline ! Jag skrattade högt när jag såg den : 
Jollan väntar också på fika ! Vi har haft en bra jul och en bra helg! Ja mina barn har fått leksaker från brio ;) men det betyder inte att dom inte förstår meningen med julen ändå! Min jul är fulländad så länge man är tillsammans med alla nära & kära , får äta god mat och se glädjen i barnens ögon över sina julklappar ;) jag fick en fin kommentar just innan jul och det var något i stil med att nu är Jessan glad när hon får ge & det stämmer ganska bra. Jag tycker om att ge saker ;) det är glädje för mig att göra andra glada. Mina barn är tacksamma för det dom får & det anser jag är viktigt ;) jaja nu ska jag åka i väg på affären en sväng och hämta en av jennifers julklappar som inte hann komma innan jul. På återseende senare ! Tjing på er ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0