Äntligen!!

ÄNTLIGEN med stora bokstäver verkar det som om töserna har kryat på sig!!! Först hade vi Judith sjuk en vecka. Sen hann dom vara på dagis förra måndagen - natten mot tisdag så började Joline strula vid halv 3 & det hör absolut inte till vanligheten! Så jag lyftade över henne till våran säng och vi somnade om. Jag klev upp just före halv 6 och förberedde välling & plockade fram kläder , drack en kopp kaffe på stående fot. Kvart i 6 gick jag för att väcka de små juvelerna , Joline bara flyttade sig längre in under täcket & gnällde. Jo då lilla hjärtat var het som en kamin. Det var bara att ringa till jobbet för att meddela att jag var hemma med vab. Vabruari - eller hur ?! :(
Sen har våran minsting varit dålig en hel vecka! Det startade som en dunderförkylning så hon var snorig och febrig i 2 dagar -sen slog det om till magsjuka av någon konstig modell. vad det är mycket konstiga sjukor som går! Dom skulle egentligen ha varit på dagis redan i måndags men då var kände jag att dom fick vara hemma. Joline var så ledsen på söndagskväll när jag for på nattjobb så då fick mamma en akut ungelängtan så dom fick vara hemma med mig. Det var nog ganska tur för Joline har varit konstig i magen även måndag men det tar väl tid innan magen stabiliserar sig efter en sån pärs. Måndagfm så fick hon inte behålla lunchen.Så naturligtvis så var dom hemma i går! Men nu är det bra!Pust! Man blir så orolig! Hönsmamman här ni vet!
 
I dag ska dom på dagis i alla fall , dom verkar längta dit :) Redan i går tjatade dom om dagis men det känns så skönt att dom trivs och att allt går bra! Jag har em i dag så vi tar det lite lugnt nu på morgonen. :) Sen ska brudarna på dagis till kl 11 och jag ska & skjutsa den äldsta av juvelerna på friluftsdag! Hon frågade så snällt om jag kunde komma för att skjutsa henne & en kompis. Så slapp hon dra med skidorna redan nu & så klart att jag kunde. Jag lovade dessutom att göra lite fika så att hon inte behövde stressa med det på morgonen. Sen är det bara att rejsa i väg och fylla på skåpen lite grann. Vällingen tog slut i går kväll och då kan det lätt bli en katastrof i kväll! Sen har jag mitt rus (resultat och utvecklingssamtal ) med min chef i dag direkt jag börjar , jag kan tycka att dom där kriterierna är meningslösa! Ska jag sitta där och berätta hur duktig jag själv tycker att jag är ?! Njä inte riktigt min grej! När jag började jobba inom omsorgen så var våran dåvarande chef mera inne i verksamheten så han hade nog ganska bra koll på hur vi anställda jobbade & funkade. Våran chef som organistionen ser ut i dag ser vi knappt. Så i princip kan jag berätta att jag är bäst på allt :) Man hoppas i alla fall att chefen har något så när koll & inte tror att den som talar bäst för sin sak alltid gör det bästa jobbet.
 
Förutom att barnen har varit sjuka så har jag drabbats av vårstädningsbaciller!! Väldigt behövligt!! :) Nu under helgen när jag jobbade natt så tog vi ett varv och storstädade sovrummet! Vad härligt när det var klart! Jag skulle verkligen vilja köpa nya madrasser till våran säng men det är då ingen idé ännu! Däremot ska jag passa på att köpa nya bäddmadrasser när Jysk kör nån rea! När jag sen var inne i rensartagen så gick jag i genom min garderob! Det blev en svart sopsäck med gamla kläder ! Då var det dags att klia sig i huvudet för att inse att jag måste handla lite nytt åt mig själv! Hmmmm!
Sen fortsatte jag in i pigans rum & höll på att få dåndimpen ;) Så där plockade jag ut allt och vek i travar på sängen. När hon sen kom hem fick hon gå i genom det. På fredag är jag ledig och då ska jag gå i genom Julles garderob! Ordning & reda blir man glad utav :) Jag som har sagt att jag aldrig kommer att bli som min mamma :) vänta nåt år ........ jag har alltid suckat när hon har sagt att man ska ha ordning i skåpen! Det är faktiskt helt underbart!! :D
 
Jag har hunnit med att åka lite skidor i helgen ! Premiärturen på 3,4 km!! Jennifer & Julius följde med & dom skrattade gott åt sin mamma när jag skrikande for ner för första backen! En bit efter backen var det en liten backe till med en tvär kurva! Då var min första vurpa ett faktum! Ja vilken syn det måste ha varit! Jag gillar inte nerförsbackar! Jag åker hellre upp för dom än nerför! För jag är verkligen urbota dålig på att åka nedför! Jaja träning ger färdighet! Nähä nu väntar en kopp kaffe och sen är det bara gasa på innan det är dags att ta sig till jobbet! Ha det toppen! Nu vet ni att vi är i farten igen! :) Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0