Våran helg

Vi har haft en bra helg , jag har haft jobbarhelg men det har gått det med :) Tur att man har ett jobb man trivs med. Jag hade fm på fredagen så vi hann ha vårat fredagsmys ändå. Barnens farbror Nicke kom & överraskade oss efter middagen. Det var så roligt! Han har flyttat till Boden för ett tag sen så vi har inte sett honom på ett tag. Brudarna avgudar sin farbror :) Joline blev lite blyg så hon stod bakom mammasben och log , Judith gav honom världens vargflin och skrek Nicka kommer! Nån gång när han bodde här i stan så hade han handlat mjölk när han kom förbi och sen dess säger dom ,mest Judith , att all mjölk ( bunk) är Nickes. Det hade hon inte glömt :) Så vi har haft det jätte mysigt och tittat gladiatorerna & ätit gott. En toppen kväll ;)
 
Ni vet att jag har tyckt om att elda i mina ljuslyktor på väggen i köket ..........  min mamma har påpekat flera gånger om man verkligen ska elda där för det kan ju börja brinna. Äsch har jag tyckt ........ tills nu! Detta fick jag syn på när vi satt i köket och drack kaffe med Nicke:
Nu är det färdigeldat! Jag blev alldeles skakig när jag såg det. Det har ju gått bra tidigare ?! Jaja nu får jag fixa en tavla dit. Måste ju visa vilka konstverk flickorna hade gjort på dagis som ska hängas upp:
Dessa två :) Det är Judith som har gjort den till vänster och Joline har gjort den till höger. Jag älskar allt som barnen kommer hem med och har gjort :) Jag har kvar massor av sånt som Jennifer & Julius har gjort ! Dessa ska hängas upp i köket och synas! Dagis hittar på mycket roliga saker som barnen får göra! I julas kom det 2 underbara tomtar - dom har jag nog glömt att visa. Dom ligger tryggt nerpackade till nästa jul. Men dom var så charmiga!
 
I går hade fiskarna fått rent i akvariumet :
Så nu är det extra mysigt att mysa under filten framför tvn :) Vad som är lite tråkigt är att vi bara har kvar 4 fiskar och dom dräper direkt om det kommer några nya :( Så efter förra svängen vi försökte förnya fiskbeståndet och dom dog inom en vecka så ids vi inte ens prova. Så roligt att betala för fiskar som inte ens får en vecka är det inte. Vi fick rådet att köpa ett till akvarium så att nya fiskar fick växa till sig ......... det måste funderas på. Vi måste i alla fall fara på djurmagasinet och köpa växter. Dom har rivit sönder varenda växt. Vet inte vad vi har fått tag i för monsterfiskar ;)
 
Jaha då vet ni hur våran helg har varit :) jag jobbar em i morgon. Hade först bytt skift med en arbetskompis men nu har hon blivit sjuk så jag ska jobba mitt eget skift i morgon och vara ledig min tisdag som vanligt. Jag måste ringa dagis på morgonen & meddela att det har blivit ändrat. Ha en härlig söndagskväll! Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0