Bildbomb :)

Men hej :) Veckan har bara rusat i väg. Det händer massor! Man märker att våra tjejer håller på att bli stora damer ... eller i varje fall lite större! det känns i mammahjärtat! I bland vill man stanna tiden och ha dom små lite längre! Jag har varit med min äldsta tös och låtit henne handla lite kläder i fredags , hon vill inte handla på barnavdelningen något mer så vi var på lindex :) där hittade hon ett par svarta byxor , 2 toppar med kort ärm och en långärmad stickad vit tröja med svarta ränder. Då blev det uppenbart hur stor hon blivit! Våran första juvel ! Stora damen - hon ska ha praktik veckan före sportlovet och har varit och fixat praktikplats själv. Pappa följde dock med som stöd :) Alla åldrar har sin charm! Här kommer lite bilder på de mindre damerna :
Judith - en morgon innan vi begav oss till dagis. Eller en fm när dom började kl 11. För då finns det mer tid att ordna med håret :)
Trollungen Joline :) Det har blivit mycket viktigt att påpeka att man börjar bli en stor flicka & jätte viktigt att sätta svansar och flätor i håret ......
Fast ofta i Jollansfall slutar det så här ...... att hon tar tag och rycker bort svansarna så att man är rädd att allt fint hår följer med.
Nästa morgon så var det flätor som beställdes :) Dom fick faktiskt sitta kvar ända tills vi kom på dagis
Fina Judith som ser så stor ut. Lilla gumman med det stora humöret ;)
Judith innan kvällsbadet , det är både middagsrester och glass i håret :)
Joline i glassätartagen :)
 
Våra tjejer har blivit så duktiga :) hemma har vi inte haft blöja alls något på hela veckan förutom till vilan & natten. Men när vi ska åka nånstans så brukar vi sätta en blöja. Fast i går när vi for förbi hos mormor & morfar så var dom torra & Judith sa själv att hon behövde kissa. Det känns så skönt! :) Så klart att det kan hända lite olyckor i bland men det räknar vi med :) I bland blir man lite väl inne i leken eller i tvtittandet och då hinner man inte alltid riktigt fram när man kommer på att det är bråttom!
Ett kort som jag hittade nu när jag gick i genom lite äldre kort. Joline matar sina kompisar med kaka :) Alla tre är som trollbundna.
Det är en liten russinask hon håller i , dom verkar äta glatt vad än lillmatte bjuder på :)
 
Jaha nu ska jag hämta en kopp kaffe och sen ska jag ladda över fler bilder från kameran så att ni får se hur det blev med mina nya gardiner :) På återseende på en liten stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0