Fortfarande torsdag

Tjaha , då var läxorna avklarade :) det gick jätte bra!Det fick mig fort att inse hur dålig koll mamman här har på geografi ;) Först var Julius lite butter men det gav sig snabbt. Jag gick runt här & tyckte att det kändes lite kyligt här hemma - då fick jag höra att det var en lastbil som hade kört sönder någon ledning till fjärrvärmen så den är avstängd tills dom får stopp på läckaget. Så det innebär att inga element funkar & varmvatten har vi inte heller :( Hoppas att dom får ordning på det fort! Jag har ju lovat mina små bönor ett bad efter middagen. Men jag kan ju inte bada dom i kall vatten precis :) Jag hade tänkt spola upp et varmt bad med massor av barnolja i för dom är så torra nu när det är vinter. Jag skyndade mig på min lunchrast på onsdag in på apoteket och handlade barnolja och försvarets hudsalva som hette kronans hudsalva nu. Det blir lite besvärligt på vintern när både barn och vuxna blir lika torra som fnöske.
 
Sen har jag hunnit se första avsnittet av " Familjen Annorlunda" som jag somnade i från i måndags. Jag saknar fortfarande Mirka & Carola :) Sen hade dom bytt låt ..... jag är nog lite autist - har lite svårt för vissa förändringar :)
 
Nu sitter Joline i min famn och sjunger " i ett hus vid skogens slut" , dom sjunger mycket och gärna :) Mitt i söndagsmiddagen så klämde Judith i med SANKTA LUCIA ! :) Nu får jag främmande :) Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0