Nya gardinerna

Det har varit en helt underbar ledig helg utan måsten och stress :) På fredagen så var det äntligen löningsdag! En mycket efterlängtad sådan ! Så räkningarna fixades redan på morgonen och sen var vi i väg & gjorde ärenden. Mina skidor har hämtats ut - TYVÄRR har det varit kring - 20 och lite kallare hela helgen så vi har inte varit ut på premiärtur ännu! Men det kommer snart! jag längtar! :) Paketet från cellbes hade kommit så det har jag hämtat ut. Så jag har storstädat köket under helgen. När man vet att man har gott om tid och inga andra måsten förutom att mysa med barnen så är det rätt roligt att fixa ;)
Jag tyckte dock att det var lite besvärligt med dessa rullkappor ..... till slut var jag på vippen att rycka ner dom men nu blev det som det blev ....
Jag blev rätt nöjd i övrigt , glada färger nu till våren. Min granne kom och gick förbi när jag stod på gården och tittade hur det såg ut utifrån. Hon skrattade och sa att hon hade beställt liknande och att hon trodde att man skulle rulla upp dom på en pinne.:D Jaha - men hur ska man fatta det när man inte är van vid hissgardiner :) Nu ids jag inte börja med det .... tror jag , rätt var det är så ångrar jag mig och trixar dit en pinne :)
Så klart att man har 2 inspektörer i fönstret , att det är nyputsat och rena gardiner - det struntar dom i :)
Rätt som det är gör man ett stickprov i blomjorden :) det är sånt man får leva med :)
Märta har smitit sig upp på soffan för att prova om de nya soffkuddarna går att ta sig en vilopaus på. Det verkar funka fint!
 
Till middag har vi ätit köttfärssås och spagetti - det var faktiskt Jolines önskemål! Bara därför så gjorde den här mamman köttfärssås! Alla juveler har ätit med god aptit. Eftersom det var söndag och tiden & orken fanns så fixade mamman :) även till lite efterrätt i form av chokladpudding & vaniljsås. Judith hade en idé om att hon skulle äta efterrätten först , hon har en hel del vilja den damen. Till slut efter många om & men så insåg hon att det skulle inte ske och då åt hon bra. Men man måste ju testa lite först. Efter middagen hade vi ett sockerrus bland de 2 mindre. Efter badet tog batterierna tvärslut och just efter klockan 19 sov Judith & Joline. Nu har lugnet lagt sig här och allt är förberett inför i morgon. Det är den här veckan som jag har fm alla dagar utom torsdag så då är det skönt att ha allt i ordning på morgonen.
I morgon är det måndag! Ny vecka igen! Kom i håg att "Familjen Annorlunda" börjar i morgon kväll :) Det ska vi i alla fall se! Men jag tror inte att varken Carola eller Mirkas familjer skulle vara med i år - det känns lite trist eftersom jag gillar dom men men ......... man måste ju se det i alla fall. Ha en trevlig söndagskväll ! Det lilla som återstår :) Jag ska ta plats i soffan en stund innan det är dags att tassa till sängen. Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0