Smarrig lingonsylt!

Vi har ätit potatispalt till middag så jag vill lova att jag lätt hade kunnat lägga mig på soffan & blunda en stund :) Crille hade fått tips av sin bror om en ny variant på lingonsylt så det provade han att göra. Den blev super god!
                       
                          SMAKLIG LINGONSYLT
 
Fräs i stekpanna: 1 röd lök
                         1 röd chili                       Detta finhackas!
                         1 jalapeno       
                         1 röd habanero     
 
                         5-6 dl lingonsylt
 
Blanda i hop och låt stå innan servering. Jag var lite tveksam till hurvida det passade till palt men det var kanon gott! Det starka gjorde sig bra mot fläsket & palten. Men vi springer väl i kapp till vattenkran under kvällen :)
 
Jennifer har på eget bevåg badat Judith & Joline :) Sen har hon fått klä på dom pyjamasar , borsta håret och även fått borsta tänderna utan bråk! Hur lyckades hon med det ? Alltid är det nån av dom som inte är så jätte sugen på att borsta tänder. Nu ska det plockas fram kläder inför i morgon så att det är smidigt på morgonen :) Det är dagis,skola och jobb. Brudarna har en ganska lätt vecka med bara måndag & tisdag & sen är vi lediga onsdag & torsdag , brudarna är även lediga fredag medans jag går ut på natthelg. Judith & Joline stormtrivs på sitt dagis så dom är där så gärna. Joline bara fnissar och ska berätta något för Annfi , det verkar vara något jätte viktigt :) Vi får höra mycket om Bitt,Annfi och Ingalilli.  Tjingeling!
 
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0