Våran fredag ........

Nu kom nog inläggen i lite fel ordning men det får ni stå ut med. Jag tyckte i alla fall på fredagen att jag hade hunnit vara ganska effektiv här på morgonen :) hade hunnit vika i hop torr tvätt-hängt blöt tvätt. Plockat golven och både tömt och fyllt diskmaskinen :) När jag torkade av bänken och var nöjd att köket var fint så började jag lyssna vad brudarna hade för sig ........
Judith hade varit i påsen som jag hade rensat bort med för små kläder och hittat sig en mössa , sen har dom hunnit dra in en av lekbackarna i vardagsrummet ( där jag stunden innan hade plockat golvet) och rivit ut hela backen runt golvet! Sen hade Judith bäddat ner Joline halvliggandes på båda fotöljerna & brett om henne med min rena tvätt! Alla handdukar som jag stått och vikit fungerade utmärkt som filtar! Man blir så lycklig över dubbelarbete! Det gäller att vara dubbel så snabb & bära bort tvätthögen direkt :) att jag aldrig lär mig!
 
Jahapp :) efter det så inväntade vi Jennifer & Julius för lite hjälp med helghandlingen på Ica. Ni vet att jag har pratat det här med coop eller Ica ....... vi har faktiskt handlat på båda. Men nu blev jag lite irriterad på Coop - vi är en ganska stor familj som dricker mycket mjölk :) Dom har haft kampanj på både Coop och Ica på norrmejeriers mjölk . Om man köper 10 liter så kostar det 65 kr. Vi köper 10 liter varannan dag! Sist jag hade handlat på Coop så tittade jag kvittot och mjölken kostade 83 kr ? Hmmm - ringde dit och fick svaret att när Coop hade börjat med deras egen coop-mjölk så hade dom inte kvar kampanjen på norrmejeriers mjölk. Det innebar att våran mjölk skulle kosta 18 kr mer varje gång! Jag hade visst också kunnat köpa coop-mjölk men jag tycker faktiskt att man kan gynna det som är lokalt! Jag vill ha norrmejeriers produkter så långt det är möjligt! Detta påpekade jag till killen jag fick prata med och talade även om att då handlar jag på Ica hädanefter MEN enligt honom så skulle Ica köra en liknande drive med egen mjölk. Jaja än så länge har Ica kampanj på norrmejeriers mjölk så jag har faktiskt bara handlat på Ica. Maten drar i väg nog mycket pengar varje månad så om jag tjänar 18 kr varje gång jag köper mjölk så kan jag handla det övriga också på ica. Jag tycker att jag har varit nöjd med ica än så länge ! Inget att klaga på! Dom hade dessutom en massa gulliga nyheter nu :)
Detta ljusfat med ljus var en nyhet i affären :) Så vi hjälptes åt att välja ut ljus som vi alla tyckte var fina! Dessutom hade dom fått in lite porslin i glada pastellfärger men det fick vänta. Det ramlade dessutom ner en rabattcheck på 10 % med posten som kan användas till månadshandlingen! Så hejja Ica! :) Nu ska jag snart i väg på jobbet och två damer vill ha lite uppmärksamhet innan jag far så ha det bra så hörs vi! Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0