Våran nyårsafton

Våran nyårsafton var bra :) vi åt en jätte god middag. Efter middagen så kom Jennifer och Crille på att vi hade glömt att köpa en STOR pommac som vi brukar "skåla" in det nya året med , så dom stack ut och skulle fixa det. Naturligtvis så var det slut överrallt så dom köpte nån alkoholfri cider och det gick utmärkt!
 
Efter middagen så skyndade jag mig att klä flickorna för att vi skulle gå ut och titta lite fyrverkerier innan dom skulle sova. På med alla kläder och just när dom var färdigklädda så kom gänget hem från handlingen - det var en glad & förväntansfull skara som gick ut. Vi gick upp för en backe för att vara lite avsides så att vi kunde skjuta raketer.Crille gjorde i ordning och vi stod på sidan om och tittade.
Första raketen ...... då storgrinade Judith och tyckte inte att det var det minsta roligt. Joline började också gråta. När det började fräsa i raketen just innan den sticker i väg så var symfonin ett faktum! Judith skrek "Jag vill gå HEM!" och tårarna sprutade! Så då gick vi in igen -glada i hågen traskade vi i väg för att komma hem igen gråtandes! Det var bara att klä av alla kläderna igen! Så det vi trodde att dom skulle tycka var roligt visade sig att det är inte alltid vad vi föräldrar vill & tror som barnen tycker om! Väl inne gjorde vi glassbomb!
 
Det uppskattades i alla fall :)
Det var bara att duscha av brudarna efter att vi ätit ;)
Vid kl 21 så var det natti natt för de små. Både dom och hundarna sov sig lugnt i genom 12-slaget :) Det blev rätt sent innan jag tog mig i säng och i dag har jag jobbat fm , det blev en liten powernap på soffan efter middagen. Jag vaknade av att två damer stod och tittade på mig :) direkt jag öppnade ögonen så säger Judith " Pappa nu vaknar mamma!" Crille hade bett dom låta mig vila en stund. I morgon är jag ledig :) då ska vi mysa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0