Våran söndag

Det var väldigt härligt ute i dag & det kändes som att vi behövde ta oss ut hela gänget en stund :)
Vi for i väg efter en skogsväg och promenerade. Både hundar,ungar & föräldrar behövde sig en prommis och lite frisk luft!
Det var glada miner ;)
Två underbara :)
Judith
Joline håller ett vakande öga på Molly
Vad Mollsan har för sig vete 17 :)
Vi har sett månen hela dagen. När ungar & hundar var nöjda så for vi förbi mormor & morfar , vi hade inte tänkt först men mormor ville verkligen så då gjorde vi så. :) Sen for vi hem och gjorde hemmagjorda tunnbrödsrullar med varmkorv,mos,räksallad,ketchup och kött&grillkrydda som vi snurrade in i mjukt tunnbröd. Det var kanon gott! Skulle ju fota :) men det glömde jag bort & vips så var det bara tomma tallrikar kvar på ett smutsigt bord :)  Medans vi åt så räknade vi ut för skojsskull hur mycket vi sparade på att göra dom hemma i stället för att fara på grillen ...... Det blev ca 175 kr. Vårat lilla mattegeni tycker om att räkna ut sånt & vi uppmuntrar honom så klart :) För i skolan så skriver han bara in svaret och missar att berätta hur han har fått fram svaret. Så våran tanke är att han blir uppmuntrad att visa hur han tänker.
 
Jag håller på att bli galen på gardinerna i köket :) dom är så långa att Molly lägger sig på dom när hon är under bordet så hela stången håller på att rasa :(  Men jag hade fått ett mail av Cellbes att min leverans är på väg så snart ..... :) Det passar bra för jag är ledig nästa helg! Vi hade först planer på att eventuellt åka bort över dan på lördag men jag tror vi struntar i det & tar det vid ett annat tillfälle. Vi ska ju ta premiärturen på skidor antingen lördag eller söndag! :D  Hoppas att det inte blir jätte kallt! Jag har utmanat mina ungar , de två äldre, och dom skrattar bara - få se nu hur detta ska gå - jag har ju inte stått på ett par skidor de senaste 15 åren! :) Härligt att kunna åka tillsammans ;) Ni får rapport hur det går ...... Tjingeling.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0