Regnig torsdag & sjuk liten tös


Medans vi var i väg på semester så hade det varit marknad här , så mormor hade köpt några fina t-shirtar åt flickorna :) Det uppskattas!! Jag tycker alltid att det är något i barnens garderob som måste förnyas :) Nu ska jag passa på att titta på höstjackor åt Judith & Joline när jag ändå sitter här :)
 
I dag är jag ledig men det finns ju alltid saker att göras hemma så ledig blir man ju inte riktigt :) I morgon skulle jag ha jobbat förmiddag men jag har ringt redan i dag och berättat att jag tar vab i morgon. Judith har feber och verkar inte alls pigg. Hon sa själv på morgonen att hon inte mår riktigt frisk! (Så uttryckte hon sig)
Mormor sa redan i går när jag hämtade dom därifrån att hon trodde att Judith höll på att bli sjuk för hon hade varit gnällig hela dagen och det brukar hon inte vara hos mormor & morfar. Även i natt har hon varit lite orolig. Så det kan väl kanske vara en förklaring på varför hon reagerade så starkt på jourdagiset.
 
Som den besvärliga mamman jag är ...... så ringde jag till dagis i går för att prata med personalen. Jag sa att det var en mycket bekymrad mamma som ringde och det förstod dom. Jag pratade med Katinka & Pirko som jobbar på avdelningen där brudarna är. Det var så skönt att ringa dit och få prata och berätta hur det känns. Jag fick så bra bemötande! Det är ju inte personalens fel men jourdagis funkar inte för alla. Jag visste med mig att den 23/8 är samverkansdag för förskolepersonalen och då är det jourdagis. Så jag har sökt semester den dagen! Mitt konto med semesterdagar är så gott som tomt men det kan inte hjälpas!
Men nu måste vi ju ändå få det att funka fram tills det tjejerna får komma på sitt dagis igen! Jag bollade med Katinka & Pirko vad dom trodde hur det skulle kunna hjälpa Judith att vara där. Jag kan ändå misstänka att det blir tufft att lämna dom nästa vecka. Men det kan ju samtidigt vara bra att man får det att funka så Judith & även Joline ser att det är roligt även på jourdagis! Fast direkt man säger något om dagis så blir Judith ledsen och bara skriker. Stackars lillan :( Men vi får göra det bästa av det. Jennifer & Julius ville hjälpa till och sa att dom kan promenera tillsammans ner med vagnen och hämta dom tidigare så att det inte blir så långa dagar för dom. Älskade ungar! Det är jag säker på att dom fixar! Om dom hämtar dom efter mellanmålet så är det bara ca 1,5 timmar tills vi kommer hem.
 
Jaja nu ska jag hänga lite tvätt och börja med middag. Judith har fått välja mat :) i morgon ska Joline få välja :) Judith har ätit jätte dåligt i flera dagar men det är säkert när hon känner sig risig. Ni får ha det så bra ! På återseende! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0