Semesterbilder :)

Jag har kommit hem från mitt torsdagsnöje som har bestått av bilbingo , dock ingen vinst denna gång. Dessutom var det ganska kallt så jag kände mig ganska frusen när jag kom hem men det råder nog en kopp the bot på ;) så nu tog jag mig i kragen och har börjat överföra korten i från min kamera. Jennifers kamerasladd verkar förbli borta :( men det måste gå att få tag i en ny. Är ni beredd för nu kommer det några bilder :)
Hela våran fantastiska fyra inne på djurparken vid önskebrunnen :) vi har kort på de två äldsta från sist vi var då Jennifer var 9 år och Julius 6 år.:)
Här promenerar vi inne på djurparken , vi hyrde en kärra i receptionen så brudarna fick åka och vila benen när dom tyckte att det blev tungt.
Det gick bra & bönorna höll sams :)
Kameler , den bruna hette Arthur! Jag blev helt frälst i honom :)
Var han inte charmig ? Arthur skyndade sig att äta upp en blomma Judith hade plockat och sen lade han av en stor hög bajs just brevid oss. Gissa flickornas ögon ;)
En tiger
Vita tigrar
Björnarna
 
Vildsvin hade dom också
Fjällrävarna , som jag felaktigt hade kallat för polarräv i förra inlägget.
Fjärde vargen hette förresten Izor. Det upplyste min äldsta dotter mig - hon som säger att hon aldrig är in på bloggen ;)
Lilla staden med bilarna som även Jennifer & Julius har provat på sist vi var :)
Det var uppskattat men det tog en stund innan Judith & Joline förstod hur dom skulle gasa :) dessutom var man ju tvungen att mata bilarna med 10 :or så det blev bara några varv men det räckte gott & väl :)
Sen besökte vi tivolit på djurparken :) brudarna är inte allt för van vid karuseller! Det var väldigt uppskattat!
Jennifer & Julius åkte med varsin tös :)
Goa ungar
Man hörde att dom skrattade hela vägen runt ;)
Denna åkte bara de två stora
Medans dom såg Junsele från ovan så passade brudarna på att sitta i vagnen och ta det lungt en stund.
Vi hade även hunnit vara in på kiosken på djurparken där dom fick välja varsin sak. Judith bestämde sig omgående när hon fick se den rosa hästen! Sen tog hon även en åt Joline men vi ville att Jollan skulle välja själv eftersom det oftast blir att hon fogar sig efter Judith. Efter en stund valde hon den vita tigern :) Så nu vet ni vad dom släpar med sig hela dagarna. :)
På torsdagen så kom Anna & Ellen ner till oss. Vi har haft det kanon bra! Här är det Ellen & Judith innan vi for på utebadet en dag. Vi var egentligen inte jätte sugna på att bada men BARNEN var och vi hade ju lovat! Det var ju inget direkt toppen väder men ja ja ..... vi tänkte att det var ju tempererad bassäng ....
Det fanns en liten bassäng för barn men den gick inte ens till knäna på töserna så det var inte så hemskt länge den var intressant...
Det kändes jätte kallt i bassängen.
Vi badade en stund men tjejerna frös så att dom skakade efter ett tag.
Så då var det bara att gå upp och vira in oss i en varm handduk och få av de blöta badkläderna.
Lite festis satt ju inte heller fel :)
Vi ville ha en gruppbild på barnen utanför djurparken men det var inte Judith på något humör för, hon vet vad hon vill våran lilla fröken bestämd! Men även Joline har börjat ta sig ton ;)
 
Joline satt i hallen i dag , hon var väldigt nöjd när jag gick och tittade vad hon gjorde , hon hade målat på sin docka , när jag förmanar henne att man bara målar på papper och inte någon annan stans så tittar hon på mig och säger: " Mamma!Jag äger den!"
 
Jag höll på att svimma där jag stod - tjaha vad säger man ? :D
 
Jaja nu ska jag slå mig ner i soffan en stund innan det är dags för sängen. Hoppas att ni har det bra ! Tjingeling!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0