Go kväll

 
 
Först och främst så hade jag lite kort att visa er :)
Så här mysigt har vi haft under de underbara dagarna som solen har visat sig ;) flickorna har varit mer än nöjda !
En dag när det var jätte varmt så ledsnade Judith på att vara ute så hon tog helt sonika med sig morfar in och parkerade honom på soffan medans hon själv satt brevid och tittade tv. Våran lilla teveråtta :)
Vi har en ny favorit här hemma! Judith kallar den för lilla doktorn men jag tror den heter doktor mac stuffin. Den började kl 18 en kväll,typ i förrgår , och slutade 18.15 - det var inte populärt! Hon var så arg så hon skrek tills hon somnade! Vilket sätt att ta slut va?! Judith är väldigt intresserad av teven och kan sitta i vardagsrummet länge! Medans Joline inte alls är så intresserad utan är oftast med oss i köket .....
Här höll jag på att städa köket och byta gardiner. Lilla godingen ville dammsuga & vilken stil hon hade till det då :) sittande på campingstolen :) Kanske man skulle prova med - sitta på en stol och dammsuga hela lägenheten ?
Molly var hur nöjd som helst när vi möblerade om så att soffan står framför förnstret!
Joline provar sina nya solglasögon. Hon har redan förkunnat att dom ska med på semestern! Nu längtar vi efter semestern! Vad det kommer att bli härligt! :)
Jag har ett skift till på mitt "vanliga" jobb och sen går jag på semester men då har jag lovat att jobba extra nästa vecka som assistent, extra pengar är alltid välkomna! :) Sen blir det ju på ett annat sätt än att jobba på ordinarie jobbet ;)
 
Båda brudarna har till mesta dels varit utan blöja nu! Köpte ändå ett paket när jag var och handlade så att man har hemma utifall att! Sen bar det sig inte bättre än att Judith råkade kissa i sin säng en natt , sånt som händer men vad hon blev ledsen! Stackars lilla gumman! Jag ides inte börja renbädda mitt i natten så jag rev bara bort de blöta och sen lyfte jag bara över henne till min säng. Dagen efter så ville hon ha blöja ?? Hon som inte alls haft blöja på nästan 2 veckor! Till slut så kröp det fram att hon var rädd att kissa ner sig så därför ville hon ha blöja! Jag övertygade henne om att mamma tycker om att tvätta så om det skulle hända en liten olycka så gör det inget utan vi byter bara kläder! Till och med på dagis hade hon velat ha blöja ....... vi har världens bästa fröknar! Dom hade gett henne en blöja för att hon skulle känna sig trygg med det. Men vi var ändå lite förvånade alla att HON ville ha blöja , det verkade ge med sig ganska fort för i morse ville hon bara ha trosor igen. :) Det känns så skönt att veta att brudarna trivs på dagis & att personalen läser av dom direkt det är något och ser den enorma skillnaden mellan dom.
 
Julius har haft sin avslutning i dag kl 18 men har vanlig skoldag i morgon ?? Det känns då jätte knasigt! Men sen blå forell brann så har barnen haft avslutning i pingstkyrkan och den är mindre så alla elever ryms inte samtidigt. Så det är många klasser & skolor som ska hinnas med - jag antar att det är därför dom måste dela upp det så! Men visst låter det lite knasigt?
 
Jag är nog värre än barnen just nu :) att ta mig i säng i vettig tid när det är ljust ute dygnet runt! Dessa ljusa sommarnätter är jätte härliga och samtidigt är det mysigt till hösten när det börjar mörkna ute så att man får tända smålampor och ljus. Alla årstider har sin charm :)
 
Till helgen ska vi åka till stugan. Vi har som sagt lite projekt att påbörja där. Barnen väntar! Dom små har tjatat om farmor & farfar i 2 veckor! :) Jaja jag ska upp och jobba förmiddag i morgon så det är bara att masa sig i väg på toaletten & borsta tänderna innan man lägger sig. Natti natt!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: jessica

Hej, Det verkar vara fullt ös hos dig. Om du känner att du vill ha hjälp med dammsugningen så fick jag ett bra tips av min granne. Vi hittade en bra städerska genom hemsidan i länken. Nu kan jag leka med mina barn i större utsträckning:)

Svar: Tack för tipset! :) En hel del dammsugning blir det ju ;)
Jessan

2013-06-17 @ 15:42:27
URL: http://www.tendea.se/lp/stadare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0