Måndagsmorgon!

Morgonstund har guld i mun :) Jag & Joline har varit uppe sen före kl 6.Så nu inväntar vi att klockan ska bli 8 för då ska den här mamman ringa bvc! Våran Judith är risig i magen igen. Denna gång sen onsdag. Bara hon! Jag var ledig torsdag och då bajsade hon på morgonen och sen var det som bättre. Så på fredagsmorgon förde vi dom på dagis efter samråd med fröknarna. För vi är som överrens om att det inte är någon magsjuka. På fredagsfm hämtade mormor & morfar hem brudarna. Mina tankar började snurra när det här har startat ..... nångång när vi bytt till 3 års vällingen.Sen äter flickorna välling på kvällen innan dom går i säng och på morgonen innan dagis. Det är mest på fm Judith bajsar. Vällingen? Nu har hon varit utan välling sen torsdag men bajsar ändå. Lilla gumman ! Nånting verkar hon vara känslig mot men VAD ?
 
Sist när jag var in med henne på barn när dom i ren panik för att vi skulle gå därifrån sa att det var magsjuka så hade hon ju inte ökat något i vikt sen i början av december. Jag pratade med fröknarna på dagis & bollade lite med dom , deras erfarenheter hade visat sig att det kunde vara vällingen. Avföringen är jätte lös och luktar död huggorm. Man tycker så synd om lilla gumman. Bvc gör nog klokast i att lyssna på tigermamman i dag :)
 
Förutom sjuka barn så har jag haft jobbarhelg men det har gått kanon bra! Jag har även hunnit med en massa underbara människor som gav mig en massa energi! Det har varit lilla vm här så min barndomskompis från Luleå har varit hit med sitt "gäng" så jag har skrattat på lördagskvällen tills jag inte fick luft. Jag jobbar ännu em i dag men sen är jag ledig tisdag. :) Så i dag har vi löst det så att flickorna är hemma så klart. Vi vill absolut inte föra en tös som inte mår bra.
 
Nu ska jag rosta lite bröd och se om jag får även Judith att äta något. Så närmast på planeringen är frukost åt 2 små juveler och sen sätta på bolibompa medans bvc ska få sig ett samtal. På återseende! :)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hoppas det löser sig för lilltjejen, att dom hittar orsaken fort.

2013-03-04 @ 20:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0