Söndagskvällen

Tjopp sa det och så var den lediga helgen förbi! Det brukar vara så! Eller hur? Ändå har vi inte gjort dess mer. Ja vi har tvättat kläder , städat lite som vanligt och myst på här hemma. Vi blev bjudna på middag på lördagen hos mormor & morfar. Vi har tittat melodifestivalen :) Jag tyckte att Robin var bra men jag vet att de två äldre hade Yohio som favorit. Det blir spännande att se hur det går för Robin i maj , jag tror att det kan gå ganska bra med tanke på hur jurygrupperna hade röstat.
 
Vi har ätit god middag i dag:
Det kanske syns lite dåligt :) men det är kyckling som är körd i ugnen , ni vet receptet med fläskytterfile som man skär ett snitt i och fyller med grillolja och sen just innan det är klart sätter man valfri färskost i snittet. Jag gjorde samma sak fast med kycklingfileér & det blev jätte gott! Till det åt vi ris & en röra med bacon,champinjoner, gul lök och syltlök som vi stekte i en panna. Ingen av barnen gillar syltlök så det petade dom bort men annars så var det en klar favorit.
 
Ja men just ja ... jag vet att ni vill veta hur det är med Judith :)
Det är bra! Hon har haft "vanlig avföring" :) sen torsdag. Men då har hon inte fått varken välling eller mjölk sen torsdagen före. Vi har fortfarande inte fått svar på alla prover , proverna som skickades till Umeå skulle komma under veckan nu. Om dom visar något så skulle vi få komma in på en större utredning men som det är nu så ska vi se om det är mjölken hon reagerar på. Så nu först under 2 veckor ska vi utesluta mjölkprodukter helt! Sen under ytterligare 2 veckor ska vi ge henne lakosfria produkter. Efter det , alltså 1 månad utan vanlig mjölk , så ska vi prova att ge henne vanlig mjölk för att se hur hon reagerar. Är det mjölkproteinet hon reagerar på så får hon en reaktion även på laktosfria produkterna och skulle det vara så att hon klarar dom så kan det vara laktoset , alltså mjölksockret , hon reagerar på. Om jag förstod det rätt ?!
 
Det kunde ju även vara så att hon har varit extra känslig bara just nu för att hon just varit sjuk och att hon inte annars reagerar på mjölk. Men man vill ju gärna veta så att man kan hjälpa henne på bästa sätt! Det här funkar ju inte för våran lilla älskling! Så på torsdagen efter läkarbesöket så var jag & Judith in på dagis med intyget på annan kost. Det var inga bekymmer så det skulle vara ordnat i morgon när hon kommer. Det är aldrig några bekymmer med vårat dagis :) Jag är så glad att flickorna fick plats där. Efter att ha haft de två större där så visste jag att det var bra! Trygg personal & man känner alltid att man kan bolla med dom om det är något ;) Det var så skönt att personalen också hade sett att det var något med Judith och att det inte var magsjuka. Fast nu andra gången så vågade inte ens läkarna hävda att det var magsjuka. Dom såg väl att hönsmamman hade något vilt i blicken ;) Jaja bara vi nu får veta om hon inte tål något eller vad det kan tänkas ha varit.
 
Söndagskväll innebär bad & att förbereda allt inför veckan :) Flickorna har badat , vi har borstat & flätat hår , klippt naglar - allt som det sig bör :) Döm om min förvåning när Judith själv säger att nu ska vi borsta tänderna! Ni vet ........ I BLAND HÄNDER DET !!! :D Hon som brukar skrika & gasta och inte vara samarbetsvillig alls! I kväll gick det som en dans! Hon var som en liten krokodil & gapade stort - jag kom åt alla tänder utan bråk!
 
Sen började även dom äldre att packa sina väskor inför i morgon. Julius berättade att han hade gympa i morgon så han packade sina gympakläder. Då kommer Judith & tittar lillgammalt på mig och frågar " Har jag gympaa i morgon då ? " Som om hon packar sin väska ofta :) Dom brukar faktiskt ha gympa för 2-åringarna på tisdagar. Joline har sen farit runt här och pratat om sin gympa. Det verkar i alla fall vara något tjejerna tycker om.
 
Jaja nu ska jag släcka ner här och ta mig till sängen. På återseende! Tjingeling :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0