Tisdag 5 mars

I dag var det min lediga dag efter jobbarhelg. Jag hade en tid till frissan som jag bokade om för det sammanföll med tiden som jag skulle till läkaren med Judith. Fin i håret får jag vara när mitt lilla troll mår bra :)
 
Vi har alltså varit till läkaren i dag , det var en kvinnlig ganska ung läkare som hette Anna-Karin. Hon verkade bra. Hon lyssnade i alla fall vad jag sa och hon tyckte absolut att det skulle tas prover & göras en utredning på varför Judith inte mår bra. Däremot fick jag inget gehör för att jag ville att dom skulle ta ett laktosprov för det menade läkaren att det fanns inget som var tillförlitligt till 100 % ? Lab-personalen hade en annan åsikt. Läkaren menade att provet kunde visa att barnet inte hade laktos men ändå kunde dom vara allergiska. Jag påpekade fint att i såna fall så finns det ju en chans/risk att provet även visar att hon är laktosintolerant. Jaja i dag så togs det inga prover för det var just vilotid för min vän så hon var trött & grinig. Dessutom skulle embla-plåstren inför provtagningen sitta på 1 timme. Så i morgon bitti ska vi sätta emblaplåstren i god tid och sen har vi tid kl 10.30 på lab för provtagning. Det var ett halvt rosa papper med prover som ska tas. Lilla hjärtat!  Sen har vi en ny läkartid på torsdagsmorgon. Det känns skönt att man kollar upp henne så vi för hoppningsvis kan hjälpa henne på bästa sätt! Det värmer i hjärtat att det finns människor runt omkring som ringer bara för att höra hur det är med barnen ! :)
 
En trött & slut liten vän när vi just har kommit tillbaka till mormor.
Joline är strålandes lycklig för att hon har fått rå om mormor alldeles själv när jag & Judith varit på vårdcentralen.
Jag skulle nog tro att mormor & morfar har fått nya radiokanaler inrattade ;)
 
Vi har även varit på dollar en sväng i dag och handlat tvättmedel, sköljmedel och skurmedel. Lite antibakteriella sprayer hamnade också med. I morgon bitti ska vi lyckas med konststycket att få Judith att kissa i pottan för vi ska ha med oss morgonurinet för en urinsticka.
 
Jag kände mig inget rolig alls när jag ringde jobbet för att meddela att jag vabbar onsdag- torsdag och fredag men vad ska man göra ?! Finns inget att diskutera - barnen kommer ju alltid i första hand! Det kommer att kännas i börsen när lönen kommer men så är livet! Det är ju inte för skojsskull man är hemma.
 
Joline ska få vara hos mormor medans vi är & tar prover. Jag hade ju kanske fått lämna henne på dagis för hon är ju inte sjuk men mormor ville låna henne :) Dom verkar ha det hur trevligt som helst! I dag när vi gick därifrån så hade Joline sagt åt mormor att hon skulle låsa dörren! :D
 
Jaja då vet ni läget :) nu ska jag ladda inför provtagning i morgon. På återseende! Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Skönt med någon som lyssnar på en. Lycka till med provtagningen!!

2013-03-06 @ 19:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0