Söndagskväll


När pappa kom hem från stugan så hade farmor skickat med byxorna som hon stickat till flickorna. Det kommer att värma skönt under overallerna till vintern! Judith har sprungit i lila stickade byxor och rosa foppisar sen pappa kommit hem. Pappa har fått en gren i ansiktet under jakten i dag & spräckt ett ögonbryn. Han messade en bild innan han kom hem så flickorna har tittat på bilden och skulle plåstra om pappa när han kom hem. Jag hörde diskussionen mellan de två yngsta när dom klargjorde att han hade fått en gren i ansiktet , och att han hade grenar i örat och lade Jollan till " i rumpan". När pappa äntligen kom hem så kom Judith rusande & studerade sin pappa. Först i ansiktet , sen öronen och sen gick hon bakom pappa & konstaterade högt att " Nähä Jollan ! Han hade inga grenar i rumpan!" Vi höll på att kvävas av skratt 😄! Gubben åkte ner på akuten och där blev han sydd med 3 stygn. En rejäl blåtira börjar visa sig. Han bara ler & säger att han ska säga på jobbet att jag har varit på vrången. 😉 tur att vissa av dom känner mig och vet att det inte är sant 😃! Jag skulle just börja med kvällsbestyren när jag kom på att jag måste renbädda Jollans säng efter en liten olycka natten innan. Så jag renbäddade snabbt alla sängar. Lika bra när man ändå har ångan uppe. Nu sover  alla barnen utom den äldsta. Känns lite jäkligt att säga att det är skönaste stunden på dagen. Men ni som har barn vet vad jag menar ;) nu var lovet slut och dags för jobb, skola och dagis i morgon. På onsdag ska gänget fotas! Vad spännande! Jaja ha en bra söndagskväll på er! Tjingeling ! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0