Städbaciller


Men hej ! Det var ett tag sen! Jag har haft min "jobbiga" vecka på schemat så jag har haft fullt upp! För utom jobbet så har pappa/morfar varit inlagd på lasarettet under helgen! Men efter antibiotika både intravenöst och i tablettform så börjar han verka lite piggare och har fått komma hem på lördagen. På söndagen fick jag ta min rast lite akut på jobbet och åka i väg hem för att fara med Judith på akuten! Tösen hade petat in en plastpärla högt upp i näsan ! Varför är det så spännande ?! Med Jennifer satt jag på akuten , hon var ungefär i samma ålder, då hade hon petat in frigolitkulor hela näsan. Som tur är har jag världens bästa arbetskamrater så det var bara att åka! När vi väl kom in på akuten så var det bara vi där ?! När i världshistorien händer sånt ?? Så vi fick komma in direkt och så kom det två sköterskor. En av dom känner jag sen tidigare & hon var med när Jennifer blev opererad i hals och öron när hon var 6 år gammal. Vi skulle i alla fall få prova en mildare variant först innan dom skulle gå in med verktyg i lillnäsan. Det bestod av att en av föräldrarna , det blev mamma , skulle hålla för näsborren som hade fri luftväg och sen blåsa luft i munnen på Judith . Av luftströmmen så kom det luft bakom pärlan & tredje gången jag blåste så kom det utfarande en vit kantig plastpärla! Sen tittade dom bara så att inte fröken hade fler pärlor där. Vad skönt! Så nu vet ni andra småbarnsföräldrar :) enkelt och bra! Det kan man ju prova först innan man stressar i väg ner på lasarettet. Jag har just surrat med Anna i telefon i över en timme. Härligt med folk som ger energi! Jag toklängtar till lördag för då ska vi åka dit och hämta lite saker som brudarna har fått efter Ellen ! Jaja nu ska jag plocka tillbaka trådbackarna i brudarnas garderob. Det har varit behövligt länge men nu har jag äntligen rensat ur o plockat till. På återseende! Tjingeling! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

oj vilken tur att det gick bra.

2013-11-14 @ 21:50:26
Postat av: Malin

Ja det ska jag komma ihåg,själv så stoppade jag upp en öronproppar i näsan när jag var liten.

2013-11-24 @ 20:12:38
URL: http://malinhedblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0